Trimiterea e-Facturii in S.P.V.

Poti trimite e-Facturi catre S.P.V.:

  • individual, din pagina de vizualizare a facturilor salvate, de la butonul Trimite e-Factura
  • in masa, din raportul Facturi emise. Mai multe despre asta in Trimiterea in masa a e-Facturilor.

Orice utilizator cu drepturi de emitere/vizualizare poate trimite e-Factura in S.P.V. fara nicio restrictie. Nu este nevoie de certificatul fiscal (sau de alt element cheie/PIN/ token) pentru asta.

Pentru trimiterea individuala, deschide factura si apasa Trimite e-Factura.

Pe acest buton exista, ca actiune secundara, posibilitatea de a descarca e-Factura.

ATENTIE!

Daca nu ai autorizat contul SmartBill in S.P.V., butonul va avea un marcaj de avertizare, iar un mesaj anunta ca trimiterea se poate face doar dupa efectarea acestui pas. La click pe buton poti incepe procesul de autorizare. Pentru mai multe informatii despre ce ar trebui sa faci, vezi Autorizarea contului SmartBill pentru acces in S.P.V.

Daca apesi acel buton:

  1. Se genereaza automat e-Factura, fisierul .XML
  2. Factura primeste statusul In curs de trimitere (status indicat de o sageata) ceea ce inseamna ca este plasata intr-o „coada de trimitere” unde poate ramane pana la cateva ore
    1. In aceasta perioada se face o verificare interna a e-Facturii pentru a vedea daca contine toate informatiile obligatorii si daca acestea are formatul corect. Mai multe despre erori in Gestionarea erorilor e-Factura
  3. Daca nu se constata erori, ea va ajunge in statusul In analiza (status indicat de o clepsidra), adica ANAF face verificarea ei
  4. Ajunge in S.P.V. in cazul in care nu apar probleme si primeste statusul Valida (indicat de o bifa verde)
    1. Daca apar erori in urma verificarilor facute de ANAF, e-Factura este marcata cu eroare si este considerata netrimisa.

Dupa trimitere, vei primi informatii despre starea e-Facturii direct in cont. Mai multe despre asta in Statusurile si validarea e-Facturii.

BINE DE STIUT!

Nu poti sa trimiti in S.P.V. aceeasi factura de mai multe ori pentru ca ar duce la aparitia unei erori de validare la ANAF. Din acest motiv este blocata trimiterea e-Facturilor care au status Valida, In curs de trimitere sau In procesare.

Desi este permisa retrimiterea unei facturi daca a fost modificata, nici aceasta actiune nu este recomandata. In cazul in care vrei sa modifici o e-Factura trimisa sau in curs de trimitere, este indicat sa urmezi pasii:

  • Storneaza factura care trebuie modificata
  • Emite o alta factura in locul celei gresite
  • Trimite in SPV atat factura storno, cat si versiunea corectata a facturii.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback