Gestionarea erorilor e-Factura
La salvarea facturilor emise, se face automat o verificare pentru a se constata daca documentul este conform din punctul de vedere al e-Facturii. Se verifica ce informatii apar pe e-Factura, dar si daca se respecta formatul standardizat, impus, al acestora.
Daca se constata probleme, este afisata fereastra Erori si informari e-Factura in care se semnaleaza erori legate de:
- CIF furnizor;
- Date din adresa furnizorului;
- Tara clientului;
- Judetul clientului;
- Localitatea clientului;
- CIF/CNP client;
- Cotele TVA fara categorie standard e-Factura sau care sunt configurate eronat;
- unitatile de masura fara asociere.
Pe langa erori, sunt afisate si doua tipuri de informari care te avertizeaza ca anumite date nu sunt disponibile clientului:
- Lipsa IBAN-uri furnizor;
- Texte scurtate.
ATENTIE!
Erorile pot fi corectate partial sau ignorate, dar trimiterea e-Facturii nu poate fi facuta atat timp cat exista cel putin o eroare.
Informarile nu blocheaza trimiterea. Ele nu vizeaza date obligatorii pe e-Factura si au doar rolul de a te avertiza in legatura cu aspecte pe care le-ai fi putut trece cu vederea.
Detalii despre fiecare tip de eroare si modul in care poate fi ea corectata gasesti informatii in articolele de mai jos:
- Gestionarea erorilor e-Factura: datele furnizorului si ale clientului
- Gestionarea erorilor e-Factura: date legate de produse
- Gestionarea erorilor e-Factura: Informari
BINE DE STIUT
Verificarea se face si la trimiterea e-Facturii (individuale sau in masa). In acest caz, fereastra cu erori se afiseaza doar daca este deschisa manual din pagina de vizualizare a facturii. Pentru a vedea care sunt erorile poti apasa pe:
- Corecteaza erori din mesajul de afisat in banda laterala;
- Statusul e-Facturii din partea dreapta, deasupra documentului.