Gestionarea erorilor e-Factura
Exista cateva erori mai frecvente ce tin de modul in care se regasesc informatii pe e-Factura (nu sunt complete sau corecte). Acestea sunt identificate in urma verificarii pe care o facem in aplicatie.
Verificarea e-Facturii se fac automat:
- la salvarea facturii (verificarea poate fi eliminata la acest pas daca bifezi optiunea respectiva, afisata in fereastra cu erori)
- daca ai trimis in SPV cel putin o factura
- daca ai stabilit ca vinzi produse cu risc fiscal
- la descarcarea e-Facturii
In urma acestor actiuni, daca se constata probleme, este afisata fereastra Erori si informari e-Factura in care se semnaleaza:
Erori legate de:
- CIF-ul furnizorului
- Date din adresa furnizorului
- Tara clientului
- Judetul clientului
- Localitatea clientului
- CIF-ul clientului
- Cotele TVA fara categorie standard e-Factura sau care sunt configurate eronat
- UM fara asociere
- Produse fara risc fiscal precizat sau cele cu risc fiscal fara coduri NC/CPV setate.
Informari legate de:
- Lipsa IBAN-uri furnizorului
- Texte scurtate.
ATENTIE!
Erorile pot fi corectate partial sau ignorate, dar trimiterea e-Facturii nu poate fi facuta atat timp cat exista cel putin o eroare.
Informarile nu blocheaza trimiterea. Ele nu vizeaza date obligatorii pe e-Factura si au doar rolul de a te avertiza in legatura cu aspecte pe care le-ai fi putut trece cu vederea.
Detalii despre fiecare tip de eroare si modul in care poate fi ea gestionata gasesti in:
- Gestionarea erorilor e-Factura: datele furnizorului si ale clientului
- Gestionarea erorilor e-Factura: date legate de produse
- Gestionarea erorilor e-Factura: Informari
BINE DE STIUT
Verificarea se face si la trimiterea e-Facturii (individuale sau in masa). In acest caz, fereastra cu aceste erori se afiseaza doar daca este deschisa manual din pagina de vizualizare a facturii. Pentru a vedea care sunt erorile poti apasa pe:
- Corecteaza erori din mesajul de afisat in banda laterala
- Statusul e-Facturii din partea dreapta deasupra documentului