Gestionarea erorilor e-Factura

Exista cateva erori mai frecvente ce tin de modul in care se regasesc informatii pe e-Factura (nu sunt complete sau corecte). Acestea sunt identificate in urma verificarii pe care o facem in aplicatie.

Verificarea e-Facturii se fac automat:

  • la salvarea facturii (verificarea poate fi eliminata la acest pas daca bifezi optiunea respectiva, afisata in fereastra cu erori)
    • daca ai trimis in S.P.V. cel putin o factura
    • daca ai stabilit ca vinzi produse cu risc fiscal
  • la descarcarea e-Facturii

In urma acestor actiuni, daca se constata probleme, este afisata fereastra Erori si informari e-Factura in care se semnaleaza:

Erori legate de:

  • CIF-ul furnizorului
  • Date din adresa furnizorului
  • Tara clientului
  • Judetul clientului
  • Localitatea clientului
  • CIF-ul clientului
  • Cotele TVA fara categorie standard e-Factura sau care sunt configurate eronat
  • UM fara asociere
  • Produse fara risc fiscal precizat sau cele cu risc fiscal fara coduri NC/CPV setate.

Informari legate de:

  • Lipsa IBAN-uri furnizorului
  • Texte scurtate.

ATENTIE!

Erorile pot fi corectate partial sau ignorate, dar trimiterea e-Facturii nu poate fi facuta atat timp cat exista cel putin o eroare.
Informarile nu blocheaza trimiterea. Ele nu vizeaza date obligatorii pe e-Factura si au doar rolul de a te avertiza in legatura cu aspecte pe care le-ai fi putut trece cu vederea.

Detalii despre fiecare tip de eroare si modul in care poate fi ea gestionata gasesti in:

BINE DE STIUT

Verificarea se face si la trimiterea e-Facturii (individuale sau in masa). In acest caz, fereastra cu aceste erori se afiseaza doar daca este deschisa manual din pagina de vizualizare a facturii. Pentru a vedea care sunt erorile poti apasa pe:

  • Corecteaza erori din mesajul de afisat in banda laterala
  • Statusul e-Facturii din partea dreapta deasupra documentului

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback