Gestionarea erorilor e-Factura

La salvarea facturilor emise, se face automat o verificare pentru a se constata daca documentul este conform din punctul de vedere al e-Facturii. Se verifica ce informatii apar pe e-Factura, dar si daca se respecta formatul standardizat, impus, al acestora.

Daca se constata probleme, este afisata fereastra Erori si informari e-Factura in care se semnaleaza erori legate de:

  • CIF furnizor;
  • Date din adresa furnizorului;
  • Tara clientului;
  • Judetul clientului;
  • Localitatea clientului;
  • CIF/CNP client;
  • Cotele TVA fara categorie standard e-Factura sau care sunt configurate eronat;
  • unitatile de masura fara asociere.

Pe langa erori, sunt afisate si doua tipuri de informari care te avertizeaza ca anumite date nu sunt disponibile clientului:

  • Lipsa IBAN-uri furnizor;
  • Texte scurtate.

ATENTIE!

Erorile pot fi corectate partial sau ignorate, dar trimiterea e-Facturii nu poate fi facuta atat timp cat exista cel putin o eroare.
Informarile nu blocheaza trimiterea. Ele nu vizeaza date obligatorii pe e-Factura si au doar rolul de a te avertiza in legatura cu aspecte pe care le-ai fi putut trece cu vederea.

Detalii despre fiecare tip de eroare si modul in care poate fi ea corectata gasesti informatii in articolele de mai jos:

BINE DE STIUT

Verificarea se face si la trimiterea e-Facturii (individuale sau in masa). In acest caz, fereastra cu erori se afiseaza doar daca este deschisa manual din pagina de vizualizare a facturii. Pentru a vedea care sunt erorile poti apasa pe:

  • Corecteaza erori din mesajul de afisat in banda laterala;
  • Statusul e-Facturii din partea dreapta, deasupra documentului.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback