Autorizarea contului SmartBill pentru acces in S.P.V.

E-Facturile se pot incarca in Spatiul Privat Virtual (SPV):

  • Manual, prin accesarea SPV si adaugarea individuala a acestora
  • Automat, din SmartBill, daca ai integrat contul firmei cu SPV

Daca vrei sa trimiti simplu si rapid facturile tale direct din SmartBill este nevoie sa autorizezi SmartBill sa acceseze SPV. Aceasta autorizare este o cerinta de securitate si este un pas obligatoriu.

BINE DE STIUT!

Datorita normelor impuse de ANAF, autorizarea in SPV este valabila doar 90 de zile dupa care va fi solicitata reautorizarea.  

Inainte de expirarea autorizarii, SmartBill va incerca prelungirea s-a automata. In cazul in care aceasta reuseste, nu mai este nevoie de interventia ta.

In cazul in care reautorizarea automata nu poate fi facuta, vei fi avertizat prin email si va trebui sa refaci autorizarea. Reautorizarea mai poate fi solicitata daca, din motive care nu depind de SmartBill, ANAF-ul doconecteaza contul de SPV.

In urma acestei autorizari (integrari) poti:

  • trimite facturi in SPV atunci cand tu sau alt utilizator al contul SmartBill va face acest lucru
  • primi informatii legate de facturile pe care le-ai incarcat: daca sunt sau nu valide
  • primi eFacturile pe care le primesti de la furnizorii tai in SPV

BINE DE STIUT!

SmartBill va putea accesa strict sectiunea e-Factura, nu si alte informatii ale companiei tale care se regasesc in SPV Contabilul care are acces in SPV va putea vedea facturile pe care le incarci.

Poți autoriza accesul în SPV direct din contul SmartBill.

ATENTIE!

Inainte de a incepe operatiunea asigura-te ca ai token-ul cu certificatul digital certificat de acces in SPV Daca doar contabilul are certificat digital pe firma ta, poti face autorizarea cu ajutorul acestuia. Vezi casuta BINE DE STIUT de la finalul articolului.

Daca nu ai certificat digital, vezi aici cum ai putea sa-l obtii.

Pentru autorizarea SmartBill in Spatiul Privat Virtual al companiei tale trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:

  • Acceseaza sectiunea Contul meu > Integrari - e-Factura si apasa pe Autorizeaza

  • Alege AM ACCES CU CERTIFICAT DIGITAL si insereaza/activeaza tokenul cu certificatul digital certificat de acces in SPV

BINE DE STIUT!

Pentru a putea fi identificat token-ul pe care se afla certificatul digital este nevoie sa instalezi un driver. Acesta va fi disponibil, cel mai probabil, pe pagina firmei care a emis certificatul.

  • Daca autorizarea se realizeaza cu succes, vei primi un mesaj de informare si din acel moment vei putea primi si trimite e-Facturi prin portalul RO e-Factura.

Autorizarea acordata SmartBill este valabila 90 de zile. La expirarea perioadei se va incerca reautorizarea automata (doar in cazul in care aceasta esueaza, va trebui sa reautorizezi manual contul). 

Inceperea procesului de autorizare se poate face si din pagina de vizualizare a facturilor, e la butonul Trimite e-Factura

Pot aparea mesaje de eroare la conectare daca: 

  • nu ai selectat un certificat digital sau ai completat PIN incorect 
  • ai selectat certificatul digital al altei firme
  • a aparut o problema la comunicarea cu SPV
  • token-ul cu certificatul digital nu era introdus in calculator.

Mai multe detalii despre ce trebuie sa faci in cazul acestei in Erori la autorizarea in SPV si rezolvarea lor.

BINE DE STIUT!

Daca lucrezi cu o firma de contabilitate care iti depune declaratiile, exista si posibilitatea de a apela la aceasta pentru a realiza autorizarea firmei in SPV:

  • alegi optiunea OBTINE ACCESUL PRIN CONTABIL
  • trimite link-ul afisat contabilului (il poti trimite direct pe e-mail sau il poti copia si trimite prin alte canale)
  • contabilul va accesa link-ul si va putea face autorizarea cu certificatul sau digital de acces in SPV.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback