Factura – prezentare generala

Mai jos vei gasi informatii generale despre cum poti genera facturi online in SmartBill. Pentru amanunte despre toate optiunile aplicatiei pe acest subiect, urmareste celelalte articole ale categoriei.

In pagina de emitere a facturii, poti ajunge din:

Pe facturile emise cu SmartBill, se preiau automat:

  • datele firmei tale din meniul Configurare > Date firma asa cum le-ai completat. Daca apar modificari legate de acestea, iti recomandam sa actualizezi datele firmei inainte de a emite facturi sau alte documente
  • maxim 4 conturi IBAN completate in Configurare > Conturi bancare

ATENTIE!

Daca s-a modificat unul sau mai multe din conturile bancare ale firmei, nu uita sa le actualizezi in SmartBill.

Mare parte din informatiile obligatorii sau din optiuni sunt completate automat, in functie de configurarile pe care le-ai efectuat ( Data emiterii, Data scadentei, Serie si numar, Moneda, Limba), dar pot fi modificate conform preferintelor tale.

Trebuie completat Clientul, fie prin selectarea unuia care este deja inregistrat, fie prin crearea unuia nou.

Nu iti ramane decat sa adaugi produse pe factura. Acestea pot fi: selectate sau cautate pe baza numelui sau a codului de produs, in campul Denumire produs/serviciu sau pe baza codului de produs (daca folosesti), in campul Cod.

Este obligatoriu ca fiecare produs/serviciu sa aiba definite: codul de produs, unitatea de masura (U.M.), moneda, pretul, cota TVA. Daca toate aceste informatii sunt completate, apasa Adauga.

Poti sa faci modificari asupra unui articol introdus pe factura (sa schimbi oricare din informatiile necesare la facturare), sa ii adaugi un discount sau sa il stergi.

Pe masura ce adaugi alte articole, valorile Total fara TVA, Total TVA si Total se actualizeaza automat.

La final, poti adauga si discount pe intreaga factura, se pot prelua informatiile legate de delegat si poti adauga observatii.

Inainte de a salva factura, o poti vizualiza si schimba modul in care arata, iar dupa salvare, o poti trimite direct pe email clientului tau.

Emiterea facturii se poate face:

  • pe baza unei incasari;
  • pe baza unei proforme emise anterior;
  • pe baza unui aviz;
  • cu inregistrarea incasarii, daca a fost achitata de catre client.
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback