Factura de avans
In acest articol
Emiterea facturii de avans
Clientul tau iti achita un avans, urmand ca peste o anumita perioada de timp sa achite restul de bani pentru produsul/serviciul achizitionat. Inregistrarea acestuia se face prin emiterea unei facturi de avans.
In pagina de emitere a facturii, adaugi reperul de avans pe factura sub forma unui serviciu.
Denumirea acestuia poate varia in functie de preferintele tale: Avans <denumire produs>/ Avans conform <contract> din data <...> – sau in functie de cum agreezi cu clientul tau.
BINE DE STIUT!
Nu este cazul sa inregistrezi in nomencator un serviciu cu numele Avans, mai ales daca in denumire adaugi si informatii suplimentare legate de contract sau despre ceea ce vei livra.
In afara de particularitatea ce tine de denumirea serviciului adaugat, emiterea unei facturi de avans se face precum orice alta factura de vanzare,
Factura de avans dupa plata integrala
Daca ai emis factura de avans si acum e achitata si diferenta pentru produsul/serviciul pe care l-ai vandut, poti sa emiti o factura cu valoarea corecta prin stornarea avansului si adaugarea produsului pe factura.
Iata ce trebuie sa faci:
- Storneaza factura de avans (trebuie sa ajungi cu ea in pagina de emitere a stornarii);
- Pozitia Avans - trebuie sa aiba la cantitate -1;
- Adauga pe factura serviciul/produsul vandut, dar cu cantitate pozitiva;
- totalul facturii trebuie sa fie diferenta intre valoare produselor/serviciilor adaugate si avansul achitat deja;
- Salveaza factura. In acest fel vei avea inregistrat corect:
- valoarea care a mai ramas de incasat de la client
- vanzarea de produse/servicii facuta.