Trimiterea documentului catre client

In acest articol

Trimiterea documentului

Documentele emise pot fi transmise clientilor prin email sau Reteaua SmartBill:

  • din pagina de vizualizarea documentului de la butonul Trimite clientului
  • din lista de Actiuni din dreptul documentelor aflate in raport Facturi emise

In ambele cazuri, se deschidE fereastra Trimite catre client. In partea stanga, poti selecta metoda de trimitere, e-mail (cu posibilitatea de completare si editare a adreselor). In partea dreapta, este vizibil mesajul pe care il trimiti odata cu documentul.

De la – informatiile se preiau automat din meniul Contul meu > Informatii cont – campurile Nume si Prenume. Poti modifica sau schimba cu un alt nume.

BINE DE STIUT!

Daca ai mai multi utilizatori inregistrati in cont, in sectiunea De la va fi afisat numele si prenumele completat in cont de fiecare utilizator in parte.

Catre – adresa de email a clientului. Se precompleteaza automat daca adresa de email este completata in datele clientului pe factura online (implicit in Nomenclatoare > Clienti). Poti completa mai multe adrese de email catre care sa trimiti factura, daca doresti, despartite prin “,” sau “;”.

CC – completezi adresele de email catre care doresti sa transmiti mesajul, adresele sunt vizibile pentru destinatarul initial.

BCC – completezi adrese de email la care doresti sa trimiti factura, dar care nu suntvizibila pentru alti destinatari ai emailului.

Fiecarui document trimis ii poti atasa diverse fisiere. Mai multe asta, aici.

In partea dreapta, este vizibil mesajul standardizat, asa cum ai setat in meniul Configurare > Email. De la Modifica mesaj, ai posibilitatea sa il adaptezi dupa cum consideri, fara ca aceasta schimbare sa fie preluata in viitor. Mesajul este modificat doar pentru aceasta trimitere.

Daca doresti sa modifici mesajul pe terme lung, alege Configureaza email. Mai multe despre asta, aici

Optiunea Atasat: Factura (serie/numar).pdf – este bifata doar daca ai ales sa folosesti serverul propriu de email.

Cum vad daca au fost trimise documentele?

Faptul ca un document a fost trimis pe email este vizibil in: 

  • rapoartele documentelor emise, langa status, "plicul" indica faptul ca s-a trimis email, iar "ochiul" ca acesta a fost deschis de client

  • pagina de vizualizare a unui document trimis, deasupra facturii prin aparitia plicului, respectiv a ochiului
  • in bara laterala a facturi vizualizate, in zona de Informatii

Acceseaza sectiunea Mesajele mele – aici se afiseaza un mesaj de eroare daca factura nu s-a trimis cu succes catre clientul tau.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback