Incasare – prezentare generala
Incasarea facturilor in SmartBill este o operatiune care se poate face:
- Manual, prin actiunea disponibila pe documentele emise;
- Automat, la preluarea tranzactiilor bancare sau la importul extraselor bancare/borderourilor de incasari de la curieri sau procesatori de plati.
Ai posibilitatea de a inregistra o incasare in baza mai multor instrumente, si anume:
- Chitanta;
- Ordin de plata;
- Card online;
- Mandat postal;
- Card;
- CEC;
- Bilet la ordin;
- Extras de cont;
- Ramburs;
- Alta incasare.
Incasarea poate fi inregistrata pentru una sau mai multe facturi emise in SmartBill sau poate fi generata ca document de sine statator, fara sa aiba la baza o factura.
O incasare poate fi inregistrata:
- din meniul principal Emitere > Incasare (Chitanta, OP si altele);
- din Rapoarte Incasari, de la butonul Incaseaza;
- din pagina de vizualizare a unei chitante emise, de la butonul +Incasare;
- de la butonul Adaugare rapida;
- la emiterea unei facturi, daca bifezi Incaseaza acum (total sau partial);
- din pagina de vizualizare a unei facturi emise, de la Optiuni ("rotita"), daca alegi Incaseaza factura;
- din Rapoarte Facturi neincasate, prin selectarea actiunii Incasare.
BINE DE STIUT!
Daca folosesti optiunea de incasare prin Netopia Payments sau EuPlatesc, prin link inclus direct pe facturile tale, incasarea se inregistreaza automat in program. Mai multe despre aceasta functionalitate gasesti aici.
Toate incasarile emise, indiferent de tipul lor, pot fi vizualizate in Rapoarte - Documente emise > Incasari.
Incasarile facute cu chitanta si bon fiscal se vor inregistra automat in Registrul de casa.