Autorizarea contului SmartBill pentru acces in S.P.V.

Autorizarea contului SmartBill in S.P.V. (Spatiul Privat Virtual) este o conditie obligatorie pentru a permite, pe de o parte, trimiterea catre ANAF a e-Facturilor pe care le emiti si, pe de alta parte, preluarea din S.P.V. a e-Facturilor pe care furnizorii tai le emit pentru tine.

BINE DE STIUT!

Datorita normelor impuse de ANAF, autorizarea in S.P.V. este valabila doar 90 de zile, dupa care va fi solicitata reautorizarea.

Inainte de expirarea autorizarii, SmartBill va incerca prelungirea sa automata. In cazul in care aceasta reuseste, nu mai este nevoie de interventia ta.

In cazul in care reautorizarea automata nu poate fi facuta, vei fi avertizat prin email si va trebui sa refaci autorizarea. Reautorizarea mai poate fi solicitata daca, din motive care nu depind de SmartBill, ANAF-ul deconecteaza contul de S.P.V.

In urma autorizarii poti:

  • trimite facturi in S.P.V.
  • primi informatii legate de facturile pe care le-ai trimis: daca sunt sau nu valide
  • prelua e-Facturi pe care furnizorii tai le trimit catre ANAF.

BINE DE STIUT!

SmartBill va putea accesa doar sectiunea e-Factura, nu si alte informatii ale companiei tale care se regasesc in S.P.V. Contabilul, daca are acces in S.P.V., va putea vedea facturile pe care le trimiti.

Poți autoriza accesul în S.P.V. direct din contul SmartBill.

ATENTIE!

Inainte de a incepe operatiunea asigura-te ca ai token-ul cu certificatul digital de acces in S.P.V. Daca doar contabilul are certificat digital pe firma ta, poti face autorizarea cu ajutorul acestuia. Vezi casuta BINE DE STIUT de la finalul articolului.

Daca nu ai certificat digital, vezi aici cum ai putea sa-l obtii.

Pentru autorizarea SmartBill in Spatiul Privat Virtual al companiei tale trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:

  • Acceseaza sectiunea Contul meu > Integrari - e-Factura si apasa pe Autorizeaza

  • Alege AM ACCES CU CERTIFICAT DIGITAL si insereaza/activeaza tokenul cu certificatul digital certificat de acces in S.P.V.

BINE DE STIUT!

Pentru a putea fi identificat token-ul pe care se afla certificatul digital, este nevoie sa instalezi un driver. Acesta va fi disponibil, cel mai probabil, pe pagina firmei care a emis certificatul.

  • Daca autorizarea se realizeaza, un mesaj te informeaza despre acest lucru si vei putea trimite si prelua e-Facturi.

Inceperea procesului de autorizare se poate face si din pagina de vizualizare a facturilor, de la butonul Trimite e-Factura

Pot aparea mesaje de eroare la conectare daca:

  • nu ai selectat un certificat digital sau ai completat PIN incorect
  • ai selectat certificatul digital al altei firme
  • a aparut o problema la comunicarea cu S.P.V.
  • token-ul cu certificatul digital nu era introdus in calculator.

Mai multe detalii despre ce trebuie sa faci in acest caz, gasesti in Erori la autorizarea in S.P.V. si rezolvarea lor.


BINE DE STIUT!

Daca lucrezi cu o firma de contabilitate care iti depune declaratiile, exista si posibilitatea de a apela la aceasta pentru a realiza autorizarea firmei in S.P.V.:

  • alegi optiunea OBTINE ACCESUL PRIN CONTABIL
  • trimite link-ul afisat contabilului (il poti trimite direct pe e-mail sau il poti copia si trimite prin alte mijloace)
  • contabilul va accesa link-ul si va putea face autorizarea cu certificatul sau digital de acces in S.P.V.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback