Raportul Facturi emise – prezentare generala

In acest articol

Structura raportului Facturi emise

Facturile emise se gasesc in meniul Rapoarte > Documente emise > Facturi numit si raportul de Facturi emise.

Raportul se afiseaza standard pe luna curenta. Pentru a modifica perioada de afisare, apasa pe iconita calendar si alege o alta perioada pentru afisarea acestui raport.

Raportul contine urmatoarele informatii:

  • Factura: seria si numarul documentului emis
  • Status e-Factura: marcajele care indica statusul e-Facturii. Mai multe depre acestea in Statusurile si validarea e-Facturii
  • Client: numele clientului pentru care s-a emis factura
  • Data emiterii
  • Daca scadentei (daca a fost selectata): data pana la care ar trebui incasata
  • Valoare fara TVA: valoarea totala fara TVA a facturii
  • Valoare TVA: valoarea totala a TVA-ului
  • Total: valoarea totala a facturii
  • Moneda: coloana este afisata doar daca ai emis facturi in valuta. Daca ai emis facturi doar in RON, nu o sa fie vizibila
  • Status: pentru mai multe informatii, aici
  • Actiuni: ele difera in functie de statusul facturii. Pentru mai multe informatii aici

Campul Observatii este doar pentru uz intern, informatiile introduse aici nu sunt afisate pe factura, dar se pastreaza in exportul Excel al raportului. Ai posibilitatea sa adaugi, sa modifici sau sa stergi oricand aceste observatii.

Filtrarea in raportul Facturi emise

Poti afisa raportul de facturi emise aplicand filtre. Pe baza lor, poti identifica usor anumite documente.

Criteriile de filtrare sunt grupate in doua sectiuni: in partea superioara sunt cele cu caracter general, in partea de jos sunt cele dedicate e-Facturii.

  • Client: identificat pe baza denumirii, a CIF-ului/CNP-uluii sau al codului
  • Serie si Numar factura
  • Status: incasata, incasata partial, neincasata, emisa, ciorna, anulata, depasita, storno
  • Moneda
  • Produs: poti filtra dupa denumirea, codul sau descrierea acestuia pentru a afisa doar documentele pe care se regaseste
  • Cu atentionari/Returnate: (specifice pentru Reteaua SmartBill) afiseaza documentele care au marcajul Atentionare, respectiv Returnat
  • Trimise pe email: afiseaza facturile trimise prin email clientilor
  • Vizualizate: afiseza facturile trimise prin email clientilor tai si care au fost deschise de acestia
  • Recurente: pentru facturile emise in urma unei recurente. Campul apare doar daca ai emis facturi recurente
  • Status e-Factura: afiseaza facturile in functie de statusurile specifice e-Factura;
  • Termen e-Factura: filtreaza e-Facturile care sunt de trimis in S.P.V. in functie de termenul legal de trimitere
  • Data trimiterii: in functie de data la care s-a facut ultima trimitere a e-Facturii
  • Trimise in termen: afiseaza e-Facturile trimise in S.P.V. in functie de termenul legal de trimitere
  • Tip client: afiseaza facturile in functie de categoriile de clienti relevante pentru e-Factura.

BINE DE STIUT!

In raport sunt afisate si filtrari rapide dedicate e-Facturii. Mai multe detalii despre acestea in Filtrari e-Factura


Optiuni ale raportului de Facturi emise

Afisare

Raportul poate fi afisat in doua moduri: Detaliat si Mixt. Butonul care permite selectarea optiunii de afisare se afla in dreapta sus:

Modul detaliat afiseaza facturile si datele intr-un tabel care ocupa intregul ecran.

Modul mixt permite afisarea concomitenta a listei facturilor si a unui document selectat precum in imaginea de mai jos.

In acest fel, poti vizualiza o factura, dar si lista documentelor din raport cu datele esentiale (data emiterii, data scadentei, valoarea totala cu TVA si valoarea totala a TVA), statusul si butonul Actiuni.

Raportul poate fi afisat si in Fullscreen.

Export

Exista mai multe posibilitati pentru exportul raportului de facturi emise.

Optiunea de export este disponibila in coltul din dreapta, sus, in Documente emise > Facturi

  • Export Excel: se exporta datele corespunzatoare facturilor selectate, cu exceptia ciornelor si a facturilor anulate. In fisierul exportat se gasesc informatiile despre facturi in functie de perioada selectata, si de filtrele aplicate
  • Export PDF: se exporta toate facturile, inclusiv cele anulate si ciornele
  • Export SmartBill Conta: exporta toate facturile direct in SmartBill Conta. Optiunea este disponibila doar atunci cand ai cont SmartBill Conta
  • Export Saga: exporta raportul intr-un fisier ce poate fi preluat in Saga. Pentru mai multe informatii, aici
  • Export clienti PF: exporta o lista cu clientii persoane fizice pentru care ai emis facturi in perioada selectata pentru a fi importata in Saga. Pentru mai multe informatii, aici
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback