Raportul Facturi emise – prezentare generala
In acest articol
Structura raportului Facturi emise
Facturile emise se gasesc in meniul Rapoarte > Documente emise > Facturi numit si raportul Facturi emise.
Raportul se afiseaza standard pe luna curenta. Pentru a modifica perioada de afisare, apasa pe iconita calendar si alege o alta perioada pentru afisarea acestui raport.
Raportul contine urmatoarele informatii:
- Factura: seria si numarul documentului emis, cu posibilitatea de a deschide documentul daca apesi pe aceasta informatie;
- Status e-Factura: marcajele care indica statusul e-Facturii. Mai multe despre acestea in Statusurile si validarea e-Facturii;
- Client: numele clientului pentru care s-a emis factura;
- Data emiterii;
- Daca scadentei (daca data a fost stabilita): data pana la care factura ar trebui incasata;
- Valoare fara TVA: valoarea totala fara TVA a facturii;
- Valoare TVA: valoarea totala a TVA-ului;
- Total: valoarea totala a facturii;
- Moneda: coloana este afisata doar daca ai emis facturi in valuta. Daca ai emis facturi doar in RON, nu o sa fie vizibila;
- Status: pentru mai multe informatii, aici;
- Actiuni: ele difera in functie de statusul facturii. Pentru mai multe informatii aici.
Campul Observatii este doar pentru uz intern, informatiile introduse aici nu sunt afisate pe factura, dar se pastreaza in exportul Excel al raportului. Ai posibilitatea sa adaugi, sa modifici sau sa stergi oricand aceste observatii.
Filtrarea in raportul Facturi emise
Poti afisa raportul de facturi emise aplicand filtre. Pe baza lor, poti identifica usor anumite documente.
Criteriile de filtrare sunt grupate in doua sectiuni: in partea superioara sunt cele cu caracter general, in partea de jos sunt cele dedicate e-Facturii.
- Client: identificat pe baza denumirii, a CIF-ului/CNP-ului sau al codului;
- Serie si Numar factura;
- Status: afiseaza facturile in functie de statusurile: incasata, incasata partial, neincasata, emisa, ciorna, anulata, depasita, storno;
- Moneda;
- Produs: poti filtra dupa denumirea, codul sau descrierea acestuia pentru a afisa doar documentele pe care se regaseste;
- Trimise pe email: afiseaza facturile trimise prin email clientilor;
- Vizualizate: afiseaza facturile trimise prin email clientilor tai si care au fost deschise de acestia;
- Recurente: pentru facturile emise in urma unei recurente. Campul apare doar daca ai emis facturi recurente;
- Status e-Factura: afiseaza facturile in functie de statusurile specifice e-Factura;
- Termen e-Factura: filtreaza e-Facturile care sunt de trimis in S.P.V. in functie de termenul legal de trimitere;
- Data trimiterii: in functie de data la care s-a facut ultima trimitere a e-Facturii;
- Trimise in termen: afiseaza e-Facturile trimise in S.P.V. in functie de termenul legal de trimitere;
- Tip client: afiseaza facturile in functie de categoriile de clienti relevante pentru e-Factura.
BINE DE STIUT!
In raport sunt afisate si filtrari rapide dedicate e-Facturii. Mai multe detalii despre acestea in Filtrari e-Factura
Optiuni ale raportului de Facturi emise
Afisare
Raportul poate fi afisat in doua moduri: Detaliat si Mixt. Butonul care permite selectarea optiunii de afisare se afla in dreapta sus:
Modul detaliat afiseaza facturile si datele intr-un tabel care ocupa intregul ecran.
Modul mixt permite afisarea concomitenta a listei facturilor si a unui document selectat.
Poti vizualiza raportul si pe intregul ecran daca apesi pe iconita ce indica extiderea ecranului (aflata in coltul din dreapta sus).
Export
Exista mai multe posibilitati pentru exportul raportului de facturi emise.
Optiunea de export este disponibila in coltul din dreapta, sus, in Documente emise > Facturi:
- Export Excel: se exporta datele corespunzatoare facturilor selectate, cu exceptia ciornelor si a facturilor anulate. In fisierul exportat se gasesc informatiile despre facturi in functie de perioada selectata si de filtrele aplicate;
- Export PDF: se exporta toate facturile, inclusiv cele anulate si ciornele;
- Export SmartBill Conta: exporta toate facturile direct in SmartBill Conta. Optiunea este disponibila doar atunci cand ai cont SmartBill Conta;
- Export Saga: exporta raportul intr-un fisier ce poate fi preluat in Saga. Pentru mai multe informatii, vezi articolul Exporturi pentru Saga din raportul Facturi;
- Export clienti PF: exporta o lista cu clientii persoane fizice pentru care ai emis facturi in perioada selectata pentru a fi importata in Saga. Pentru mai multe informatii, ai la dispozitie Exporturi pentru Saga din raportul Facturi.