Actiuni in raportul Facturi emise

In acest articol

In rapoartele SmartBill, ultima coloana este dedicata actiunilor pe care le putem aplica documentelor.

Actiunile pe care le poti aplica facturilor din raport depind de statusul acestora. Pentru anumite statusuri nu sunt disponibile anumite actiuni asa cum este, spre exemplu, Incaseaza pentru o factura care are status Incasata.

BINE DE STIUT!

Sunt disponibile doua actiuni in masa: Trimite e-Facturi si Tipareste. Ele sunt active daca bifezi macar o factura si se aplica tuturor documentelor selectate.

Actiuni pentru o factura Emisa

In forma cea mai completa, in Actiuni sunt disponibile urmatoarele:

Vizualizare: este disponibila pentru orice factura din SmartBill, indiferent de statusul ei.  Accesarea acestei optiuni deschide factura pentru vizualizare, de unde se pot efectua operatiuni precum: trimitere pe email, trimiterea e-Facturii, export PDF, tiparire. Statusul facturii in SmartBill este evidentiat pe banda a carei culoare se schimba in functie de acesta. In partea dreapta, este afisat statusul e-Facturii daca s-a facut trimiterea acesteia catre ANAF.

Sageata din stanga sus deschide banda laterala cu:

  • Informatii: sunt afisate detalii despre documentul emis. Aici vezi rapid informatii relevante despre documentele tale si castigi timp accesand rapid documentele corelate. Informatiile sunt grupate in functie de tipul acestora in Actiuni si Mesaje, e-Factura, dar pot fi vizualizate impreuna in sectiunea Toate:
    • Actiuni: cuprinde actiunile efectuate asupra documentului: emitere, trimitere e-Factura, trimitere prin email/retea, returnare, modificari etc
    • Mesaje: comentariile care sunt trimise odata cu documentul trimis prin email sau retea
    • e-Factura: actiunile legate de trimitere catre S.P.V. sau descarcare, statusul sau mesajele de eroare primite de la ANAF
    • Observatii: poti completa aici mentiuni/note de uz intern pe care ulterior le vizualizezi pe coloana Observatii din Rapoarte > Documente emise > Facturi
    • Recurenta: daca factura a fost emisa pe baza unei recurente, sunt disponibile informatii despre statusul recurentei, frecventa si numar abonament
    • Incasari: daca a fost efectuata incasarea pe factura, se afiseaza tipul incasarii, data si valoarea ei; incasarea se poate vizualiza direct de aici

Modifica: ai posibilitatea de a modifica o factura emisa. Activarea acestei optiuni deschide automat pagina de modificare a facturii.

BINE DE STIUT

Optiunea de modificare este utila daca ai nevoie sa corectezi greseli minore pe factura. Pentru schimbari majore, se recomanda anularea sau stornarea. Te rugam sa discuti cu contabilul firmei tale, care iti va oferi mai multe informatii despre aceste situatii si aplicarea in mod corect a modificarilor pe o factura deja emisa.


Trimite clientului: deschide fereastra Trimite catre client, de unde poti transmite factura clientului prin email.

Incaseaza: ai posibilitatea de a inregistra incasarea pentru factura. Pentru mai multe informatii, vezi Incasarea facturilor.

Storneaza: aceasta actiune deschide automat pagina de emitere a unei facturi storno. Pe factura storno se preiau automat datele clientului catre care ai emis factura initiala si produsele de pe factura cu minus. Pentru mai multe informatii, aici.

Anuleaza: poti anula facturile emise. O factura anulata ramane disponibila in raportul de facturi, isi pastreaza numarul alocat initial pe seria de facturi folosita, iar statusul ei se modifica din Emisa in Anulata.

Copiaza: prin folosirea acestei optiuni se deschide pagina de emitere a unei noi facturi, cu preluarea datelor (clienti, produse) de pe factura initiala. Aceasta optiune este utila in momentul in care facturezi aceleasi produse, catre aceiasi clienti si nu folosesti sistemul de facturi recurente. Noua factura primeste urmatorul numar in cronologie, pe seria de facturi folosita.

Sterge: aceasta actiune este posibila doar in cazul ultimei facturi emise, doar ea poate fi stearsa. Se recomanda doar stergerea facturilor care nu au fost trimise in S.P.V. In caz contrar, iti recomandam stornarea.

ATENTIE!

O factura stearsa nu poate fi recuperata, iar numarul facturii se elibereaza si se aloca pentru urmatoarea factura emisa.

Actiuni specifice facturilor care au alt status

Restaureaza – pentru factura Anulata: o poti aduce la stadiul initial.

Salveaza – pentru Ciorna: actiunea deschide pagina de emitere a facturii. De aici o poti salva , iar factura va capata statusul Emisa.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback