Documente recurente in SmartBill – prezentare generala
EXCEPTIE
Pentru abonamentele SmartBill Silver, nu exista posibilitatea de a emite recurente.
In SmartBill, ai posibilitatea de a emite facturi si proforme recurente. Acestea sunt foarte utile pentru abonamente sau contracte care presupun livrarea regulata a aceluiasi tip de produs/serviciu, la intervale constante, pentru aceiasi clienti (de exemplu, un contract de mentenanta pentru intretinerea periodica a unui echipament).
Poti stabili „modele”cu reguli pe baza carora se vor emite in mod automat facturi sau proforme. A stabili aceste „modele” de emitere inseamna a defini recurentele.
Odata definite, recurentele elimina necesitatea emiterii manuale a facturilor sau proformelor pentru clientii cu care aiicolaborare regulate.
Poti ajunge sa emiti o recurenta din:
- Meniu: Emitere Factura recurenta, Emitere Proforma recurenta
- Din pagina de vizualizare a facturii – de la Optiuni document selectezi Transforma in recurenta
- Rapoarte Documente recurente de la butonul +Factura recurenta
Pentru a emite o recurenta trebuie sa completezi toate informatiile solicitate in cazul unei facturi obisnuite. La acestea se adauga informatiile care permit SmartBill emiterea regulata a facturilor, la datele si intervalele de timp pe care le doresti:
- Date emiterii primei facturi;
- Frecventa;
- Cate documente.
BINE DE STIUT!
Procesul de trimitere a facturilor catre client se face automat daca bifezi optiunea respectiva.
Este posibila afisarea pe facturi a informatiilor legate de contractul/abonamentul pe baza carora sunt emise.
Recurentele pot fi dezactivate, reactivate sau modificate oricand din Rapoarte > Documente recurente. Pentru mai multe informatii, vezi articolul Actiuni in raportul Recurente emise.