Salvarea tranzactiilor bancare importate din extras

In acest articol

Operatiunile afisate in Importuri extrase dupa importul fisierului csv din Extrase de cont nu sunt inca salvate – sunt in stadiul de Ciorna. Pentru a fi salvate, trebuie validate/confirmate de utilizator. Poti salva manual fiecare linie in parte sau automat, toate inregistrarile.

Cum se fac asocierile intre extras si documentele din SmartBill?

Pe baza informatiilor identificate in extrasul de cont, SmartBill incearca o potrivire intre inregistrarile din extras si operatiunile/documentele emise din SmartBill, folosindu-se urmatoarele criterii:

  • Denumire client/furnizor – se ia in considerare daca se identifica o potrivire exacta sau partiala
  • CIF client/furnizor – se ia in considerare doar daca CIF-ul este valid si daca se identifica in SmartBill
  • Numele reprezentantului client/furnizor
  • IBAN – se ia in considerare doar daca este valid si daca se identifica integral
  • Numar si serie factura – se ia in considerare daca se identifica o potrivire exacta sau partiala
  • Valoare factura - se cauta dupa valoarea facturii si dupa valoarea restului de plata/incasat

Calitatea asocierii informatiilor (extras cont versus documente emise in SmartBill) poate fi:

 Sigur - Foarte buna (Datele au fost precompletate cu succes) – exista elemente care se potrivesc exact cu informatiile din extras
 Atentie - Redusa (Datele au fost precompletate cu precizie redusa) – exista cateva elemente care se potrivesc cu informatiile din extras sau pot exista doar potriviri partiale intre informatii
 Fara potrivire - Foarte redusa (Datele au fost precompletate doar partial) – se inregistreaza doar tipul tranzactiei, nefiind identificate alte informatii pentru asociere

ATENTIE!

Pentru ca SmartBill sa poata efectua asocieri cat mai exacte, iti recomandam sa completezi cat mai multe date ale clientilor tai: 

  • Contul IBAN al firmei-client: astfel, la importul extrasului, SmartBill va putea asocia o plata dupa acest criteriu
  • Persoana contact: daca in firmele clientilor exista persoane desemnate/imputernicite sa efectueze plati si persoanele respective isi completeaza numele pe ordinul de plata, atunci SmartBill va identifica aceasta informatie in momentul importului de extras bancar, atata timp cat numele respectiv este completat si in aplicatie

Salvarea tranzactiilor se poate face:

  • Manual – din coloana de Actiuni, prin butonul Salveaza operatiunea („bifa albastra”)

  • In masa – de la butonul Salvare extras

ATENTIE!

Butonul Salvare extras salveaza operatiunile cu precizie de potrivire foarte buna si redusa, nu si pe cele cu precizie foarte redusa. In cazul acestor operatiuni este necesara interventia manuala. Mai multe informatii, aici.

In orice moment poti reveni in stadiul de ciorna, pentru orice operatiune care a fost salvata, apasand iconita Reseteaza operatiune („sageata circulara”), de pe coloana Actiuni. Iconita apare doar dupa ce tranzactia a fost validata.

Dublarea tranzactiilor

Daca se identifica tranzactii care au fost importate anterior (prin importul unui alt extras de cont sau al aceluiasi fisier de mai multe ori), acestea vor fi marcate ca dubluri si nu vor putea fi prelucrate pe importul curent. Astfel, statusul lor va fi Dublura si vor fi marcate in Import extras de cont prin status si prin o culoare mai deschisa.

O tranzactie este considerata dublata daca are aceeasi data, valoare si explicatii cu o tranzactie importata anterior.

Poti salva tranzactia marcata ca dublura pe importul curent, doar daca stergi tranzactia dublata din importul anterior, iar apoi faci un recalcul pe importul curent. In acest caz, tranzactia va avea statusul de ciorna si se va incerca identificarea automata a facturii/facturilor pe care se face incasarea.

Recalcul emise

Recomandam folosirea optiunii de Recalcul in cazul in care, dupa efectuarea importului si inainte de salvarea (finalizarea) acestuia, s-au mai facut si alte importuri, au mai fost emise facturi catre clienti sau au mai fost inregistrate facturi de la furnizori.

Astfel, daca exista documente emise intre timp, prin optiunea Recalcul este posibil ca SmartBill sa identifice noi asocieri.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback