Gestionarea erorilor e-Factura: datele furnizorului si ale clientului

In acest articol

CIF client incorect

La salvarea unei facturi verificam automat validitatea informatiei completate in campul CIF/CNP client.

In cazul in care este vorba de o firma din Romania, pentru care ai adaugat un CIF incorect, este sesizata eroarea, cu posibilitatea de a o corecta pe loc daca apesi pe optiunea Corecteaza.

In fereastra de corectie a erorii, este afisat CIF-ul incorect si denumirea firmei, pentru o mai rapida identificare a celui corect. In campul Forma corecta trebuie completat CIF-ul valid.

BINE DE STIUT!

In cazul in care este vorba de persoane fizice, poti corecta eroarea aparuta daca completezi la Forma corecta unul dintre urmatoarele lucruri:

  • un CNP valid
  • semnul minus „-"
  • cifra 0 sau un sir de 0 (nu mai mult de 13 zerouri).

Judet si localitate client incorecte

Eroarea Judet client incorect apare cand denumirea judetului clientului nu este recunoscuta de aplicatie sau nu a fost completata.

Eroarea Localitate client incorecta este posibila doar in cazul in care firma clientului are completat Bucuresti la judet. In cazul firmelor din Bucuresti, ANAF impune ca la localitate sa fie inregistrat unul dintre sectoare.

BINE DE STIUT!

Iti recomandam sa folosesti optiunea Actualizeaza automat datele firmelor din Configurari > Preferinte generale. Bifeaza toate obtiunile secundare pentru a te asigura ca e-Facturile tale au datele corecte.

Tara client incorecta

Tara clientului trebuie sa aiba o denumire recunoscuta, astfel incat sa poata fi identificata corect in fisierul .XML.

In ecranul in care se permite corectarea erorii, este afisata denumirea gresita, asa cum este ea inregistrata in nomenclatorul de clienti si selectorul cu denumirile acceptate ale tarilor. Trebuie selectata una dintre aceste denumiri.

CIF-ul furnizorului incorect

La fiecare emitere verificam daca CIF-ul firmei tale (in calitate de furnizor) este valid. In cazul in care constatam o problema, indicam eroarea.

Este singura eroare care nu poate fi corectata pe loc pentru ca in acest caz trebuie sa contactezi serviciul de suport. Modificarea CIF-ului firmei tale poate fi facuta doar in acest mod din motive de siguranta.

Date din adresa furnizorului incorecte

Eroarea Date din adresa companiei tale sunt incorecte apare cand nu ai completat, conform standardelor impuse de e-Factura, campurile Judet sau Localitate din datele firmei tale. Campurile cu erori sunt marcate cu rosu, iar sub ele sunt oferite detalii.

Ai posibilitatea de a selecta judetul din lista incarcata in aplicatie. 

Eroarea apare doar daca judetul este Bucuresti, iar aici nu este completata denumirea sectorului in care firma isi are sediul. Pentru firmele din Bucuresti, standardul ANAF, impune ca localitatea sa fie unul dintre sectoare.

Optiunea Actualizez adresa corectata ofera doua posibilitati legat de modul in care se vor salva informatiile pe care le corectezi aici:

  • Daca alegi Pe documentele din cont si de pe e-Factura:
    • Se actualizeaza inclusiv documentele emise in trecut cu adresa pe care o corectezi (facturi, proforme, avize, recurente);
    • Se actualizeaza datele in Configurari > Date firma;
    • Se actualizeaza toate configurarile de adresa din cont care au avut date gresite pe adresa;
  • Daca alegi Doar pe e-Factura:
    • Adresa corectata va aparea doar pe e-Factura (fisierul XML pe care il trimiti in SPV). Datele de pe factura din SmartBill si cele care vor aparea pe e-factura vor fi diferite;
    • Se actualizeaza adresa din Configurari > Date firma si va fi preluata pe documentele emise ulterior.
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback