Gestionarea erorilor e-Factura: datele furnizorului si ale clientului

In acest articol

CIF-ul furnizorului incorect

Validam CIF-ul furnizorului cu validatorul standard de validare CIF-uri din Romania. Daca CIF-ul nu este corect, e-Factura nu va fi validata.

In acest caz, nu vei putea face corectia. Trebui sa apelezi la serviciul de suport.



Date din adresa furnizorului incorecte

Eroarea apare cand nu sunt identificate corect datele din campurile Judet sau Localitate pentru furnizor. Campurile cu erori sunt marcate cu rosu, iar sub ele sunt oferite detalii.

Ai posibilitatea sa selectezi judetul din lista incarcata in aplicatie. In cazul localitatii, eroarea apare doar daca judetul este Bucuresti, iar aici nu este completata denumirea sectorului in care firma isi are sediul.

Actualizez adresa corectata ofera doua optiuni:

  • Pe documentele emise si fisierul .XML:
    • Se actualizeaza documentele emise in trecut cu adresa pe care o corectezi (facturi, proforme, avize, recurente).
    • Se actualizeaza datele in Configurari > Date firma daca adresa corectata era completata acolo.
    • Se actualizeaza toate configurarile de adresa care au aceleasi date pe campurile Judet/Localitate/Adresa.
  • Doar pe fisierul .XML:
    • Adresa corectata va aparea doar in fisierul XML pe care il trimiti in SPV, datele de pe factura din SmartBill si XML vor fi diferite.
    • Daca adresa corectata era cea din Configurari > Date firma, aceasta se va actualiza si se va prelua in viitor pe toate documentele.

Tara client incorecta

Tara clientului trebuie sa aiba o denumire recunoscuta astfel incat sa poata fi identificata corect in fisierul .XML.

In ecranul in care se permite corectarea erorii, este afisata denumirea gresita, asa cum este ea inregistrata in nomenclatorul de clienti si selectorul cu denumirile acceptate ale tarilor. Trebuie selectata una dintre aceste denumiri.


In cazul acestui tip de eroare exista posibilitatea propunerii automate, marcata prin faptul ca actiunea din dreptul erorii este Corectata automat. Asta se poate intampla cand, la o trimitere din trecut a facturii, utilizatorul a ales singur denumirea corecta din selector.

BINE DE STIUT!

Datele legate de adresa clientului care sunt corectate aici nu sunt preluate in nomenclator. In cont, aceste informatii vor fi in continuare inregistrare gresit sau necompletate.

Judet si localitate client incorecte

Eroarea apare cand denumirea judetului clientului nu este recunoscuta de aplicatie sau nu a fost completata.

Eroarea legata de localitate este posibila doar in cazul in care firma clientului are completat la denumirea judetului Bucuresti. In acest caz, localitatea trebuie sa fie unul dintre sectoare.

CIF client incorect

Verificarea CIF-ului se face exclusiv pentru firmele din Romania. In aceste cazuri, validam CIF-ul clientului cu validatorul standard de validare CIF-uri din Romania.

In fereastra de corectie a erorii, este afisat CIF-ul incorect si denumirea firmei, pentru o mai rapida identificare celui corect.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback