Stornare pe pozitii

In acest articol

Stornarea pe pozitii se poate face doar daca in Configurare > Preferinte personale este bifata optiunea respectiva.

Urmeaza pasii:

  • mergi la Emitere > Factura storno
  • se deschide fereastra Alege facturi de stornat in care afisate facturile emise
  • identifici documentul/documentele pe care il/le vei storna. Aici poti folosi filtrul si calendarul
  • bifeaza casuta din dreptul documentului (poti selecta mai multe documente ale aceluiasi client) pentru a-l selecta si apasa Storneaza

Pe stornare sunt preluate automat datele clientului si produsele/serviciile facturate initial si cantitatile cu minus.

Exista mai multe situatii posibile:

  • stornare produse
  • inlocuirea unor produse cu altele (stornare + adaugare produse)
  • stornare factura de avans
  • stornare „de la zero”

Stornare produse

Ai vandut 5 produse catre clientul tau si ai emis o factura pentru ele. Clientul iti returneaza 2 produse din cele 5 de pe factura initiala.

In  Emitere > Factura storno - dupa identificarea facturii si selectarea ei, sunt afisate cele 5 produse vandute. In acest caz, trebuie sa stergi din lista (de la X), produsele care NU sunt returnate.

Valoarea produselor ramase, cele care au fost returnate, se calculeaza automat.

Inlocuirea unor produse cu altele

Ai emis clientului o factura prin care ii vinzi 4 produse. Clientul iti returneaza 2 produse si vrea la schimb alte 2 produse.

Emitere > Factura storno - dupa identificarea facturii si selectarea ei, sunt afisate cele 5 produse vandute, trebuie sa:

  • stergi din lista (de la X), produsele care NU sunt returnate
  • adaugi cele 2 produse pe care le doreste la schimb

Aplicatia calculeaza automat diferenta de pret intre produsele stornate si cele adaugate. Pot fi si aici 3 situatii pentru factura storno emisa:

  • Valoarea totala a produselor returnate este aceeasi cu valoarea totala a produselor oferite la schimb – clientul nu iti mai plateste nimic pentru produsele inlocuite
  • Valoarea totala a produselor returnate este mai mare decat valoarea totala a produselor oferite la schimb – clientul iti plateste o diferenta de pret
  • Valoarea totala a produselor returnate este mai mica decat valoarea totala a produselor oferite la schimb –ii platesti clientului diferenta de pret

Stornare factura de avans

Daca ai emis factura de avans si acum e achitata si diferenta pentru produsul/serviciul pe care l-ai vandut, poti sa emiti o factura cu valoarea corecta, prin stornarea avansului. Mai multe despre factura de avans, aici.

Emitere > Factura storno - dupa identificarea facturii si selectarea ei, trebuie sa adaugi pe factura produsul/serviciul pentru care s-a platit avansul cu pretul intreg. Valoarea finala e si cea a diferentei de pret care a ramas de achitat.

 

Factura storno „de la zero”

Accesezi Factura storno, dar inchizi fereastra din care alegi facturile de stornat si completezi datele ca la emiterea unei facturi obisnuite:

  • completezi datele clientului tau
  • completezi datele produsului, insa in campul Cantitate, completezi valoarea cu minus, astfel incat rezultatul final, totalul facturii, sa fie cu minus – o caracteristica a facturii storno
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback