Stornarea in SmartBill – prezentare generala
Factura storno se utilizeaza atunci cand doresti sa corectezi o factura emisa anterior in programul de facturare sau apare un retur de produse de la client.
Campurile disponibile la emiterea facturii storno sunt aceleasi ca la emiterea facturii fiscale.
Factura storno se emite pe seria configurata pentru facturi fiscale in meniul Configurare > Serii. Poti alege sa emiti documentul pe alta serie configurata in contul tau: selectezi alta serie in campul Serie si numar. Factura storno preia urmatorul numar disponibil in cronologie pentru seria selectata.
In functie de modul in care facem stornarea, acestea pot fi:
- Pe pozitii – pe factura storno apare fiecare produs in parte. Mai multe informatii, aici
- Valorica – pe factura storno vor aparea numarul si data facturii stornate, impreuna cu valoarea. Nu apar produsele/serviciile stornate. Mai multe informatii, aici
Optiunea privind modul de stornare (valorica sau cantitativa) se valideaza din Configurare > Preferinte personale. Bifarea echivaleaza cu stornarea pe pozitii.
ATENTIE!
Daca o factura contine produse cu cote TVA diferite, poti efectua doar stornare pe pozitii. In acest caz se afiseaza cota TVA pentru fiecare produs in parte pe coloana Valoare TVA.
In functie de ceea ce stornezi, exista urmatoarele tipuri de stornari:
- Integrala – stornezi toate pozitiile de pe o factura anterior emisa
- Partiala – stornezi o parte din produsele de pe o factura
- Multipla – stornezi mai multe facturi cu un singur document. Mai multe informatii aici
BINE DE STIUT!
- de pe o factura storno poti sterge sau adauga produse cu minus sau plus
- factura se poate storna o singura data
- daca nu esti sigur ca ai stornat, acceseaza Rapoarte > Facturi, unde poti aplica un filtru pe statusul facturii (Storno)
La emitere, la subsolul facturii, se afiseaza automat o mentiune: “ Storno factura <serie numar> din data de <...>”. Aceasta te ajuta sa gestionezi usor facturile si situatiile de stornare si se afiseaza pe TOATE facturile storno emise din sectiunea dedicata acestui tip de document.
In cazul stornarii valorice, aceasta mentiune nu se afiseaza pe factura.
Daca vinzi cu casa de marcat, nu vei putea inregistra returul pe aceasta. Restituirea sumelor se face pe baza dispozitiei de plata. Mai multe detalii, aici.