Stornarea in SmartBill – prezentare generala
Factura storno se utilizeaza atunci cand doresti sa corectezi o factura emisa anterior in programul de facturare sau apare un retur de produse de la client.
Campurile disponibile la emiterea facturii storno sunt aceleasi ca la emiterea facturii fiscale.
Factura storno se emite pe seria configurata pentru facturi fiscale in meniul Configurare > Serii.
Poti alege sa emiti documentul si pe alta serie configurata in cont atat timp cat o selectezi in campul Serie si numar. Factura storno preia urmatorul numar disponibil pentru seria selectata.
Exista doua modalitati de a face stornarile:
- Pe pozitii – pe factura apare fiecare produs in parte, adica pozitiile de pe factura stornata. Mai multe informatii in articolul Stornare pe pozitii;
- Valorica – pe factura storno va aparea numarul si data facturii stornate, impreuna cu valoarea, fara sa fie inregistrate si produsele/serviciile stornate. Detalii in articolul Stornare valorica;
Modul in care se face stornarea depinde de optiunea Stornare pe pozitii din pagina Configurare > Preferinte personale. Daca optiunea este bifata, stornarea se face automat pe pozitii.
ATENTIE!
Daca o factura contine produse cu cote TVA diferite, poti efectua doar stornare pe pozitii. In acest caz se afiseaza cota TVA pentru fiecare produs in parte pe coloana Valoare TVA.
In functie de ceea ce stornezi, exista urmatoarele tipuri de stornari:
- Integrala – stornezi toate pozitiile de pe o factura anterior emisa;
- Partiala – stornezi o parte din produsele de pe o factura;
- Multipla – stornezi mai multe facturi cu un singur document. Mai multe informatii in articolul Stornare multipla.
BINE DE STIUT!
- De pe o factura storno poti sterge sau adauga produse cu minus sau plus;
- Factura se poate storna o singura data;
- Daca nu esti sigur ca ai stornat, acceseaza Rapoarte > Facturi, unde poti aplica un filtru pe statusul facturii (Storno);
La emitere, la subsolul facturii, se afiseaza automat o mentiune: “ Storno factura <serie numar> din data de <...>”. Aceasta te ajuta sa gestionezi usor facturile si situatiile de stornare si se afiseaza pe TOATE facturile storno emise din sectiunea dedicata acestui tip de document.
In cazul stornarii valorice, aceasta mentiune nu exista pentru ca informatia este afisata in locul listei de produse.
ATENTIE!
Daca vinzi cu casa de marcat, nu vei putea inregistra stornarea pe aceasta. Cu alte cuvinte, nu vei putea inregistra suma cu minus rezultata in urma stornarii. Restituirea sumelor din casa de marcat se face pe baza dispozitiei de plata.