Conturi bancare

Conturile bancare (IBAN-urile) firmei se pot adauga in contul SmartBill pentru ca ele sa fie apoi afisate pe documentele pe care le emiti. Adaugarea IBAN-urilor se face din pagina Configurare > Conturi bancare doar de catre cei care au drept de administrator.

Poti adauga oricate conturi bancare doresti. Pentru a adauga un cont, urmeaza pasii de mai jos:

  • acceseaza pagina Configurare > Conturi bancare;
  • in campurile aflate in partea de sus a paginii, completeaza contul IBAN (este impusa o limita de 30 de caractere), numele bancii si codul SWIFT se completeaza automat;
  • selecteaza moneda contului. Poti alege RON sau una dintre cele 18 valute;
  • optional, poti completa campul Descriere. Ce completezi aici este afisat in selectoarele de cont bancar din aplicatie;
  • apasa butonul Adauga cont.

Esti avertizat daca nu introduci un cont bancar valid.


Afisarea conturilor bancare pe documente

Pe documentele emise poti afisa maximum 4 conturi bancare. Bifeaza casuta din coloana Afisat pe documente din dreptul contului adaugat, pentru ca acesta sa apara pe facturi, avize, proforme. Poti anula afisarea unui cont daca debifezi optiunea.

ATENTIE!

Pe majoritatea modelelor de factura, doar primul IBAN este afisat in partea de sus a documentului, la datele furnizorului. Daca folosesti mai multe conturi, ele sunt afisate in partea de jos a paginii.

Reguli dupa care sunt ordonate pe document conturile bancare:

  • se pastreaza ordinea din lista conturilor configurate. Daca doresti sa schimbi ordinea in care sunt afisate pe documente, trebuie sa le stergi din aplicatie si sa le reintroduci in ordinea dorita;
  • daca documentul este emis intr-o valuta si folosesti un cont IBAN in acea moneda, el este afisat primul, indiferent de pozitia din lista conturilor.

Configurarea conturilor bancare se efectueaza pe utilizator.  Fiecare utilizator trebuie sa isi marcheze conturile pe care doreste sa le afiseze. Astfel, o firma cu mai multi utilizatori poate emite documente pe care apar IBAN-uri diferite.

Daca ai emis documente si pe ele ai uitat sa afisezi anumite IBAN-uri exista doua solutii:

  • alege sa modifici documentul si adauga conturile in campul Mentiuni;
  • daca este ultimul document emis pe seria lui, il poti sterge si emite dupa ce bifezi optiunea Afiseaza pe documente.

BINE DE STIUT!

Conturile bancare ale anumitor banci se pot conecta la SmartBill pentru a permite preluarea tranzactiilor bancare. Vei putea prelua direct in cont incasarile si platile operate prin conturile respective dupa ce creezi un acord de conectare direct din aplicatie.

Informatii complete despre conectare gasesti in Conectarea cu banca, iar despre statusurile de conectare in Conturi bancare conectate cu banca

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback