Conectarea cu banca
Conectarea se realizeaza prin intermediul companiei partenere SmartFintech. Aceasta asigura serviciul Smart Accounts, care permite transmiterea datelor din banca in conturile clientilor SmartBill.
In acest moment, este posibila conectarea cu Banca Transilvania, ING, UniCredit si BCR.
Pentru a realiza conectarea ai nevoie de acces la aplicatia bancara la care ai contul. In functie de banca, vor exista particularitati ale modului in care se va desfasura si finaliza conectarea.
Conectarea conturilor IBAN la contul SmartBill se poate face:
• la adaugarea unui cont in aplicatie;
• de la actiunea Conecteaza banca din dreptul conturilor adaugate deja si neconectate;
• de la butonul Conecteaza banca aflat in pagina Configurari > Conturi bancare.
Indiferent de unde pornesti procesul, este posibil ca, odata cu conectarea unui cont, sa fie conectate automat toate conturile de la acea banca. In functie de banca, acordul poate fi necesar pentru fiecare cont in parte sau poate fi acordat implicit pentru toate conturile.
ATENTIE!
Din motive ce tin de siguranta, acordul de conectare este valabil 180 de zile. Dupa aceasta perioada el trebuie reinnoit. In SmartBill, esti avertizat din timp in legatura cu expirarea perioadei de valabilitate a acordului.
Conectarea presupune realizarea unui acord de conectare pe baza caruia se pot prelua tranzactiile.
Un acord de conectare poate sa includa unul sau mai multe conturi. Daca ai mai multe conturi IBAN la aceeasi banca, poti incheia un singur acord de conectare pentru toate sau acorduri separate pentru fiecare cont.
EXEMPLU
La Banca Transilvania ai trei conturi IBAN. De aici pot decurge mai multe situatii (voi enumera doar cateva):
- un singur acord pentru toate cele 3 conturi
- doua acorduri diferite pentru cate un cont IBAN (si un cont neconectat)
- doua acorduri: unul dintre ele pentru doua dintre IBAN-uri si unul pentru un alt IBAN
- un singur acord pentru un singur IBAN (si doua IBAN-uri neconectate)
Daca folosesti butonul Conecteaza banca se deschide o fereastra cu denumirile bancilor.
Bancile pentru care exista cel putin un acord de conectare (activ sau expirat) apar afisate in partea de sus a ferestrei. Bancile cu care se poate initia conectarea au eticheta activa„. Daca le selectezi, poti incepe procesul de conectare. Cele pentru care conectarea nu este momentan posibila sunt marcate ca «inactive».
Daca alegi o banca, butonul Continua se activeaza si in cazul in care este apasat se initiaza procesul de conectare. In fereastra care se afiseaza se dau cateva informatii legate de acordul de conectare si se cere confirmarea pentru Termeni si conditii.
Daca apesi Permit conectarea esti redirectionat la aplicatia bancara, unde trebuie sa introduci datele de autentificare in banca.
Apoi, poti selecta contul IBAN (conturile daca sunt mai multe conturi pe firma respectiva si ai acces la ele) pe care doresti sa il conectezi cu banca.
La final, daca conectarea s-a realizat, este afisat un mesaj de succes in contul SmartBill. Butonul Preia tranzactii te va transfera in raportul Tranzactii Bancare. Mai multe despre acesta, Ce este raportul Tranzactii bancare?.