Conturi bancare conectate cu banca
In Configurare > Conturi bancare, exista informatii despre statusul fiecarui cont IBAN. In functie de acest status, exista si anumite actiuni pe care le poti face.
Pentru ca un cont sa fie conectat trebuie:
- ca banca la care este deschis sa poata fi conectata cu SmartBill (nu avem disponibil acest serviciu pentru toate bancile);
- sa existe un acord de conectare pentru acesta.
Coloana Status conectare cu banca ofera informatii despre conectarea conturilor, in functie de conditiile de mai sus, iar acest status determina si actiunile disponibile pe conturile IBAN.
Exista 4 statusuri de acest fel:
- cont conectat;
- cont neconectat;
- cont a carui conexiune urmeaza sa expire;
- cont ce nu poate fi conectat.
Cont conectat
Pentru cont IBAN conectat la SmartBill exista un acord valid si tranzactiile pot fi preluate automat.
- Marcaj pe coloana Status conectare: bulina verde
- Marcaj pe cont (vizibil in stanga contului IBAN): doua sageti circulare;
- Actiuni disponibile:
- Vizualizeaza tranzactii: te transfera in raportul Tranzactii bancare unde sunt afisate tranzactiile preluate pe acest cont;
- Reconecteaza banca: refaci acordul de conectare cu banca si poti modifica permisiunile acordate. Indiferent daca modifici sau nu permisiunile, se va actualiza perioada de valabilitate a conexiunii, cele 180 de zile fiind numarate din momentul actualizarii;
- Deconectare cont: contul va fi deconectat, tranzactiile nu se vor mai putea prelua automat;
- Detalii cont: afiseaza informatii despre cont;
- Sterge: sterge contul din aplicatie.
Cont neconectat
- Contul poate fi conectat, dar nu exista un acord valid. Acest marcaj apare in trei situatii:
- contul nu a fost conectat niciodata;
- acordul a fost invalidat sau suspendat;
- contul a fost deconectat manual de catre un utilizator.
- Marcaj pe coloana Status conectare: bulina albastra;
- Marcaj pe cont: sageti in miscare circulara si avertisment;
- Actiuni disponibile:
- Conectare cont: se intra in procesul de conectare, se solicita un nou acord;
- Vizualizeaza tranzactii;
- Detalii cont.
- Sterge.
Cont a carui conectare e in curs de expirare / a expirat
- Acordul pentru conectarea contului IBAN-ului urmeaza sa expire in urmatoarele 5 zile sau a expirat;
- Marcaj pe coloana Status conectare: bulina portocalie;
- Marcaj pe cont: sageti in miscare circulara si avertisment;
- Tooltip: ofera informatii despre utilizatorul care a operat acordul si data expirarii;
- Actiuni disponibile:
- Reconecteaza banca;
- Deconecteaza cont;
- Vizualizeaza tranzactii;
- Conectare cont;
- Detalii cont;
- Sterge.
Conectare ce nu poate fi realizata, cont neconectabil
- Contul nu poate fi conectat pentru ca banca la care este deschis nu este disponibila in Smart Accounts;
- Nu are niciun fel de marcaje, iar pe coloana Status conectare cu banca nu se afiseaza nicio informatie;
- Actiuni disponibile:
- Detalii cont;
- Vizualizeaza tranzactii;
- Sterge.