Facturarea comenzilor eMAG/Fashion Days
Facturarea comenzilor eMAG/Fashion Days se face din sectiunea Emite - eMAG si Fashion Days > Factureaza comenzi:
- Individual: de la butonul de actiuni din partea dreapta a comenzilor afisate, daca selectezi optiunea Factureaza;

- Multipla: prin selectarea comenzilor din lista (daca bifezi casuta din partea stanga a comenzilor afisate) si apesi butonul Factureaza comenzi afisat in dreapta sus a paginii;

- In masa: prin bifarea selectorului general aflat in partea stanga din header-ul raportului (va selecta toate comenzile finalizate si nefacturate) si prin apasarea butonului Factureaza comenzi;

Facturarea presupune:
- emiterea unei facturi in SmartBill si adaugarea unui link catre aceasta in lista de comenzi;
- trimiterea facturii in eMAG, de unde poate fi vizualizata, descarcata sau transmisa clientului.
Odata emisa, factura va putea fi accesata in orice moment de la link-ul aflat in dreptul fiecarei comenzi. In pagina de vizualizare, poti efectua mai multe actiuni asupra documentului, in functie de tipul acestuia.
Dupa facturare, vor aparea marcaje de atentionare care vor indica modul in care s-a comportat documentul emis. Exista 2 situatii posibile:
- Comanda a fost facturata cu succes (marcata cu „bifa verde”): emiterea facturii a fost facuta cu succes;
- Comanda modificata dupa facturare (marcat cu un „cerc rosu”): apare daca ai apasat Actualizeaza lista si o comanda facturata, a fost modificata ulterior in eMAG. In aceasta situatie, simbolul nu face decat sa indice faptul ca factura nu mai corespunde comenzii.
O comanda poate fi facturata de mai multe ori, dar si stornata, iar fiecare document emise este afisat in dreptul comenzi.

Exista mai multe situatii in care trebuie sa revii asupra unei comenzi facturate:
- In eMAG/Fashion Days, se statusul acesteia se modifica din Finalizata in Anulata sau Returnata
- Apare atentionarea care indica faptul ca s-a modificat comanda si factura trebuie refacuta („cercul rosu”). In acest caz, statusul comenzii continua sa fie Finalizata.
Daca o comanda a fost facturata, dar trebuie refacturata (spre exemplu, din cauza modificarilor), este recomandat sa stornezi factura initiala inainte de aceasta operatiune.
O comanda modificata dupa facturare, (marcata cu „cerc rosu”), isi schimba atentionarea dupa refacturare in Comanda a fost facturata cu succes („bifa verde”).
BINE DE STIUT!
- O comanda, poate fi modificata in eMAG/Fashion Days pentru o perioada de 48 de ore. Dupa acest interval ea este considerata definitiva. Asadar, o comanda poate fi facturata, iar dupa 30 de ore, de exemplu, sa fie modificata. Aceasta comanda va pastra data la care a fost finalizata prima data, nu data la care a fost modificata.
- In lista de comenzi, data relevanta este data comenzii, nu data la care se face importul in SmartBill, iar filtrul temporar tine cont de aceasta. Daca selectezi ziua curenta nu vei vedea comenzile efectuate in ziua anterioara.
- In aceste conditii, daca nu stabilesti un interval mai mare de 2 zile la afisarea comenzilor, nu vei putea remarca acest gen de schimbare.
Utilizatorii care nu au drepturi pe seria configurata in Integrari eMAG Fashion Days nu vor putea emite facturi. Un mesaj va avertiza asupra acestei interdictii.