Ce este registrul de casa?

Registrul de casa este documentul de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin casieria unitatii pe baza actelor justificative. Conform inregistrarilor cuprinse, se stabileste la sfarsitul fiecarei zile soldul de casa.

El se intocmeste zilnic si trebuie sa contina obligatoriu:

  • Denumirea unitatii
  • Data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului
  • Numarul curent; Numarul actului de casa; Numarul anexelor; Explicatii
  • Incasari; Plati
  • Report/sold ziua precedenta
  • Semnaturi: casier si compartiment financiar-contabil

Exista anumite plafoane la tranzactiile cu numerar pe care ar fi bine sa le respecti pentru a evita amenzi costisitoare. Recomandam sa discuti cu contabilul firmei tale pentru mai multe informatii.

In SmartBill, poti avea evidenta tranzactiilor in numerar efectuate in moneda straina, pentru ca registrul de casa este disponibil si in valuta. Daca realizezi plati sau incasari in moneda straina, cum, spre exemplu, poate fi cazul agentiilor de turism, ai evidenta registrului de casa pe tipurile de valuta in care realizezi tranzactii.

Pe scurt, ai evidenta clara a casei pe fiecare moneda in parte.

ATENTIE!

Este important sa setezi de la inceput soldul initial. Daca ai efectuat o operatiune cu numerar inainte de setarea soldului initial, acea operatiune nu se inregistreaza automat in registrul de casa.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback