Statusuri si actiuni in raportul Avize emise
In acest articol
Statusul avizelor
In Rapoarte > Avize, fiecare aviz afiseaza un status care poate fi:
- Ciorna: avizul este nefinalizat, nu are numar alocat si nu este luat in calcul la totaluri;
- Emis: aviz finalizat care nu este facturat;
- Facturat: exista factura emisa pe baza avizului;
- Anulat: avizul emis este anulat si nu este luat in calcul la totaluri.

Langa statusul facturii pot fi afisate mai multe simboluri care iti ofera informatii legate de actiunile care au avut loc in legatura cu avizul:
Trimis (Plic): indica daca avizul a fost trimis prin email clientului;
Vizualizat (Ochi): iti arata daca avizul a fost vizualizat de catre client;
Actiuni posibile pentru avize
In Rapoarte > Avize poti face diverse actiuni asupra avizelor pe care le-ai emis. Actiunile sunt disponibile pe ultima coloana a raportului si depind de statusul documentului.
- Vizualizare: actiune disponibila pentru toate avizele, indiferent de status. Actiunea deschide avizul pentru vizualizare. De aici se pot efectua operatiuni precum: export PDF, tiparire, trimitere pe email. Statusul avizului si cateva informatii esentiale sunt afisate in partea de sus a paginii. Banda laterala din pagina de vizualizare a avizului contine (ca si in cazul facturilor) doua sectiuni:
- Informatii: aici sunt afisate detalii despre documentul emis;
- Personalizare: iti permite sa modifici modul in care arata factura. Pentru mai multe informatii legate de aceasta zona, vezi in Personalizarea: modelul si formatul documentelor si Personalizarea: sigla si fundal pe documente;

- Modifica: iti permite sa modifici un aviz emis. Accesarea acestei optiuni deschide automat pagina de modificare a avizului;
- Email: selectand aceasta optiune, se deschide fereastra Trimite email, prin care poti transmite avizul clientului tau. Pentru mai multe informatii despre trimiterea documentelor pe emai, vezi articolul Trimiterea facturilor pe email;
- Factureaza. se preiau datele (client, produse) de pe aviz in pagina de emitere a facturii. Statusul se modifica din Emis in Facturat;
- Anuleaza: poti anula avizul emis. Un aviz anulat ramane disponibil in raportul de avize, isi pastreaza numarul alocat initial pe seria folosita, iar statusul se modifica din Emis in Anulat;
- Copiaza: folosind acesta optiune deschizi meniul de emitere a unui nou aviz, cu preluarea datelor (clienti, produse) de pe avizul initial;
- Sterge: aceasta actiune este posibila doar in cazul ultimului aviz emis, doar el poate fi sters. Un aviz sters nu poate fi recuperat, iar numarul avizului se elibereaza si se aloca pentru urmatorul;
- Restaureaza (pentru avizele cu status Anulat): poti readuce la stadiul precedent un aviz care a fost anulat;
- Salveaza: actiune disponibila doar pentru avizele cu status Ciorna. Ea deschide pagina de emitere a avizului de unde il poti modifica sau salva.
