Emitere aviz


Emiterea avizului se face urmand aceiasi pasi ca la emiterea unei facturi. Ai de introdus:

  1. Informatiile care definesc documentul:
    1. Nume sau CIF client: la fel ca la emiterea facturii, si pe aviz poti adauga un client nou sau un client ce este deja memorat in nomenclatorul aplicatiei. Clientul nou adaugat pe aviz este salvat automat in nomenclatorul de clienti;
    2. Data emiterii: avizul se emite cu data curenta, implicit. Poti modifica data emiterii si sa alegi o data din trecut sau din viitor;
    3. Data scadentei: daca ai stabilit un numar de zile pentru scadenta in meniul Configurare > Preferinte generale – la Mod afisare data scadenta, data scadenta va fi completata automat pe documente. Daca nu ai stabilit un numar de zile pentru scadenta, e alegerea ta daca incluzi sau nu data scadenta la emiterea fiecarui document in parte;
    4. Serie si numar: numarul avizelor se aloca automat la salvarea documentului, pe seria de avize pe care ai bifat-o ca implicita in Configurare > Emitere documente. Nu esti obligat sa emiti avize pe seria implicita. Pentru a emite avize pe alta serie configurata in contul tau, alege seria din lista derulanta disponibila in campul Serie si numar;
    5. Moneda aviz: poti emite avize in lei sau valuta. Pentru a emite avize in valuta, ai optiunea de a modifica moneda avizului in partea de sus a paginii de emitere a unui nou aviz;
    6. Precizie: in mod implicit, documentele se emit in Smart Bill cu 2 zecimale. Poti modifica numarul de zecimale (2, 3 sau 4) in campul Precizie. Campul Precizie se afiseaza la emiterea facturii doar daca ai bifat ca folosesti calcule (pentru preturi, totaluri) cu mai mult de 2 zecimale in Configurare > Preferinte Personale;
  2. Produsele/serviciile:
    1. Se pot adauga prin selectarea din Denumire produs sau prin introducerea codului, inclusiv prin scanare. Produsele/serviciile noi, care nu sunt inregistrate in nomenclator, se adauga automat (daca ai setat asta in Configurare > Preferinte personale), sau daca apesi Da in fereastra care iti solicita acordul pentru retinerea acestuia. Nu se poate adauga un produs/serviciu care nu are date la: Cod, U.M., Cantitate, Pret, Cota TVA;
    2. Informatiile suplimentare care pot insoti produsele precum Detaliile produsului (Identif. cumparatorului art., Identif. std. art., Cod NC, Cod CPV, Tara de origine), Descrierea sau detaliile liniei,

  1. Discounturi
    1. se poate aplica un discount pe produs sau discount total. El poate fi sters si modificat.  Modifica produs („creionul”) deschide o fereastra in care poti face editari in toate campurile. Pe aviz se preiau datele modificate;
  2. Informatiile optionale din subsolul avizului:
    1. pentru persoana care intocmeste avizul si informatiile despre delegat;
    2. Mentiunile care sunt memorate automat la finalizarea documentului. La emiterea unui aviz nou, gasesti aici o lista derulanta cu informatiile memorate, din care poti alege.

      Atentie: mentiunile completate pentru facturi nu se vor regasi intre cele memorate pentru avize

BINE DE STIUT!

Avizul storno se intocmeste atunci cand o marfa se returneaza catre furnizor. In SmartBill, avizul storno este un aviz obisnuit in care se completeaza cu valoare negativa (cu minus) campul Pret sau Cantitate pentru produs(e).

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback