Drepturi detaliate pentru utilizatori
In acest articol
EXCEPTIE
Aceasta optiune nu este disponibila pentru abonamentele SmartBill Silver.
Pentru a putea stabili in mod precis drepturile fiecarui utilizator, in pagina de editare a utilizatorului, apasa butonul Detaliat aflat in partea dreapta, in dreptul datelor utilizatorului.

Daca alegi acest mod de gestionare a drepturilor, in sectiunea Specificatii acces se va extinde si va afisa toate optiunile disponibile grupate pe tipuri de documente si actiuni.

In functie de sarcini si responsabilitati, utilizatorii pot sa primeasca acces la diverse actiuni de emitere, editare/stergere sau/si administrare. Aceasta se poate face simplu prin bifarea/debifarea actiunilor corespunzatoare sau detaliat pe sectiunile: Generale, Documente, Nomenclatoare, Rapoarte, Acces aplicatii – detaliate mai jos.
Drept de administrator
Administratorul este singurul care poate:
- edita datele firmei in Configurare > Date firmei;
- administra utilizatorii si contul SmartBill al firmei in Utilizatori;
- stabili configurari generale Configurare > Preferinte generale;
- personaliza modelele de documente emise.
Daca un utilizator nu are drept de administrator, singura sectiune pe care o poate accesa este Preferintele personale (dedicata fiecarui utilizator in parte).
Accesul pe documente emise
Din zona Documente, poti acorda sau restrictiona drepturi in mod detaliat pe fiecare tip de document emis din SmartBill.
Fiecare utilizator definit in program poate primi drept de acces exclusiv pe tipurile de documente aflate in responsabilitatea lui.
Pentru fiecare tip de document (facturi, proforme, avize, vouchere, cheltuieli), poti bifa/debifa:
- Acces complet: acces atat la vizualizare si emitere, cat si la editare/stergere documente;
- Vizualizare: permite utilizatorului accesul la raportul de documente emise si deschiderea documentelor;
ATENTIE!
Lipsa dreptului de vizualizare pe tipuri de documente conduce la imposibilitatea de a deschide si consulta rapoartele aferente documentelor care au fost emise.
- Emitere: permite utilizatorului sa emita un anumit tip de document;
- Editare/Stergere: permite utilizatorului sa editeze/stearga/anuleze/restaureze un anumit tip de document.
Pentru fiecare tip de document in parte, se poate permite sau restrictiona accesul pe serii, selectand seria sau seriile respective, din Acces la seriile.
Un utilizator poate emite documente chiar daca nu are drepturi de vizualizare a documentelor.

Accesul la incasari si plati
Zona Incasari si plati permite stabilirea accesul la incasari si plati si ale limitelor pe care le au utilizatorii in ceea ce priveste rapoartele Tranzactii bancare si Incasari curieri si procesatori.
De altfel, daca este restrictionat accesul la incasari de exemplu, va fi limitat automat si dreptul la aceste tranzactii in rapoartele respective. In acest caz, un utilizator fara acces complet la incasari nu va putea deschide Incasari curieri si procesatori, iar in Tranzactii bancare, va avea afisate doar platile.
Soldul bancar priveste dreptul de a vizualiza aceasta informatie care se afiseaza in Tranzactii bancare. Utilizatorul care nu are acest drept, nu va putea stii care este soldul chiar daca are toate celelalte drepturi in respectivul raport.

Accesul la nomenclatoare si rapoarte
In ceea ce priveste nomenclatoarele, drepturile acordate inseamna:
- Vizualizare: posibilitatea de a accesa nomenclatorul din meniu;
- Adaugare: posibilitatea de a adauga elemente in nomenclator (adaugare produs/client etc);
- Editare/Stergere: posibilitatea de a edita/sterge a elemente dintr-un nomenclator.
ATENTIE!
Daca un utilizator este restrictionat pe adaugarea produselor in nomenclatorul de produse, atunci el nu poate adauga produse noi la emiterea documentelor si intampina urmatorul mesaj:

Zona Rapoarte iti permite sa restrictiona drepturile, pentru:
- Registru casa;
- Alte rapoarte.
Daca un utilizator are accesul restrictionat la rapoarte si incearca sa le acceseze, este redirectionat catre Dashboard. In acest caz, se afiseaza un mesaj de avertizare.

Accesul la aplicatii
Aici stabilesti cum anume poate accesa utilizatorul contul SmartBill al firmei:
- Browser: versiune online, pe internet;
- Mobil: aplicatia special creata pentru telefonul mobil (Android si IOS), necesita descarcarea aplicatiei si conexiune la Internet;
- API/Magazin online: acces prin API si sau plugin-uri pentru magazinele online;
- Permite accesul urmatoarelor IP-uri: acces doar de la adresele IP definite in SmartBill, adresele IP vor fi separate prin virgula.
