Drepturi detaliate pentru utilizatori

In acest articol

EXCEPTIE

Aceasta optiune nu este disponibila pentru conturile SmartBill Facturare Silver.

Pentru a putea stabili in mod precis drepturile fiecarui utilizator, trebuie sa apesi Detaliat atunci cand il adaugi sau editezi.

In functie de sarcini si responsabilitati, utilizatorii pot sa primeasca acces la diverse actiuni de emitere, editare/stergere sau/si administrare. Aceasta se poate face simplu prin bifarea/debifarea actiunilor corespunzatoare sau detaliat pe sectiunile: Generale, Documente, Nomenclatoare, Rapoarte, Acces aplicatii – detaliate mai jos.

Drept de administrator

Administratorul este singurul care poate:

Daca un utilizator nu are drept de administrator, zona pe care o poate accesa din sectiunea Configurare este cea legata de Preferintele personale, care se poate adapta pentru fiecare utilizator in parte.

Accesul pe documente emise

Din aceasta sectiune, poti acorda sau restrictiona drepturi in mod detaliat pe fiecare tip de document emis din SmartBill.

Fiecare utilizator definit in program poate primi drept de acces exclusiv pe tipurile de documente aflate in responsabilitatea lui.

Pentru fiecare tip de document, poti bifa/debifa:

  • Acces complet: acces atat la vizualizare si emitere, cat si la editare/stergere documente
  • Vizualizare: permite utilizatorului accesul la raportul de documente emise si deschiderea documentelor

ATENTIE!

Lipsa dreptului de vizualizare pe tipuri de documente conduce la imposibilitatea de a deschide si consulta rapoartele aferente documentelor care au fost emise.

  • Emitere: permite utilizatorului sa emita un anumit tip de document
  • Editare/Stergere: permite utilizatorului sa editeze/stearga/anuleze/restaureze un anumit tip de document

Pentru fiecare tip de document in parte, se poate permite sau restrictiona accesul pe serii, selectand seria sau seriile respective, din sectiunea Acces la seriile.

Un utilizator poate emite documente chiar daca nu are drepturi de vizualizare a documentelor.

Accesul la nomenclatoare si rapoarte

In ceea ce priveste nomenclatoarele, drepturile acordate inseamna:

  • Vizualizare: posibilitatea de a accesa nomenclatorul din meniu
  • Adaugare:  posibilitatea de a adauga elemente in nomenclator (adaugare produs/client etc)
  • Editare/Stergere: posibilitatea de a edita/sterge a elemente dintr-un nomenclator

ATENTIE!

Daca un utilizator este restrictionat pe adaugarea produselor in nomenclatorul de produse, atunci el nu poate adauga produse noi la emiterea documentelor si intampina urmatorul mesaj:

Categoria Rapoarte este impartita in 3 sectiuni, pe care poti restrictiona drepturile, daca este cazul:

Daca un utilizator are accesul restrictionat la rapoarte si incearca sa le acceseze, este redirectionat catre Dashboard. In acest caz, se afiseaza un mesaj de avertizare.

Accesul la aplicatii

Aici stabilesti cum anume poate accesa utilizatorul contul SmartBill al firmei:

  • Browser: versiune online, pe internet
  • Mobil: aplicatia special creata pentru telefonul mobil (Android si IOS), necesita descarcarea aplicatiei si conexiune la Internet
  • API/Magazin online: acces prin API si sau plugin-uri pentru magazinele online
  • Permite accesul urmatoarelor IP-uri: acces doar de la adresele IP definite in SmartBill, adresele IP vor fi separate prin virgula

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback