Salvarea operatiunilor din borderoul de incasari

Salvarea tranzactiilor

Salvarea tranzactiilor se poate face:

  • Manual – de la actiunea Salveaza din dreptul incasarii
  • In masa – de la butonul Salveaza (de langa Filtrare) care se activeaza daca selectezi cel putin una din incasarile afisate.

Pentru fiecare incasare din borderou, sunt disponibile cateva optiuni pe coloana Actiuni. Ele depind de statusul incasarii si de precizia cu care a fost asociata:

    • Pentru tranzactiile nesalvate, cu asocieri (precise sau care necesita verificare) sunt disponibile actiunile:
      • Modifica: se deschide fereastra care permite alegerea unei facturi/proforme care sa fie asociata tranzactiei
      • Salveaza: trece tranzactia in statusul Salvata si genereaza automat incasarea/plata in contul SmartBill. Acestea vor fi afisate pe coloana Doc. de plata / incasare
    • Pentru tranzactiile nesalvate fara asocieri:
      • Asociaza si alveaza: actiune ce permite asocierea manuala a tranzactiei si salvarea ei
    • Pentru tranzactiile salvate sunt disponibile actiunile:
      • Modifica asocierea: deschide fereastra care permite asocierea manuala (plata sau incasarea) a tranzactiei
      • Anuleaza salvarea: in functie de tipul asocierii si actiunile anterioare pot rezulta mai multe situatii:
        • daca asocierea salvata a fost facuta automat cu o factuta /cheltuiala: va sterge documentul generat automat la asociere (plata sau incasarea) si tranzactia va reveni sa statusul Nesalvata, cu gradul de precizie initial
        • daca asocierera salvata a fost facuta manual cu o factuta /cheltuiala: va sterge documentul generat automat la asociere (plata sau incasarea) si tranzactia va reveni sa statusul Necesita verificare,
        • daca asocierera salvata a fost facuta cu un document de plata/incasare inregistrat in aplicatie inainte: plata sau incasarea nu este stearsa.

La selectarea unui client, in partea dreapta se deschide lista cu documentele neincasate/neplatite, din care poti selecta documentele pe care doresti sa le asociezi cu incasarea in cauza. Prin urmare, daca asocierea facuta de SmartBill nu este corecta, ai aici posibilitatea sa asociezi corect incasarea din borderou cu un alt document din contul tau.


Dublarea tranzactiilor

Daca s-au identificat inregistrari care au fost importate anterior (prin importul unui alt fisier sau al aceluiasi fisier de mai multe ori), acestea vor fi marcate ca dubluri si nu vor putea fi prelucrate pe importul curent. Astfel, statusul lor va fi Dublura si vor fi marcate in Borderouri de incasare prin status si printr-o culoare mai deschisa.

Criteriul de identificare al inregistrarilor dublate este numarul AWB-ului.

Singura actiune posibila asupra acestor inregistrari este cea de stergere.

Poti salva incasarea marcata ca dublura pe importul curent doar daca stergi incasarea dublata din importul anterior, iar apoi faci un recalcul pe importul curent. In acest caz, inregistrarea va avea statusul de ciorna si se va incerca identificarea automata a facturii/ facturilor pe care se face incasarea.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback