Erori la importul fisierelor in e-Transport
Atunci cand importi un fisier Excel cu produse pe e-Transport, pot aparea erori, iar aplicatia iti semnaleaza acest lucru de fiecare data si te ajuta sa le identifici si sa le rezolvi.
Erori de format ale fisierului
Daca fisierul importat contine erori, se afiseaza un mesaj care semnaleaza acest fapt si iti da posibilitatea sa continui importul (fara ca produsele la care s-au constatat probleme sa fie preluate) sau sa corectezi erorile.
Erorile pe care le sesizam se pot referi atat la informatiile lipsa, cat si la inconsistente de forma (de exemplu: greutate bruta mai mica decat greutatea neta, coduri NC care nu respecta formatul standard – au mai putin de 4 cifre sau mai mult de 8 etc.).
In cazul in care alegi sa corectezi erorile sau daca apesi pe optiunea Descarca fisier cu erori afisata in fereastra, obtii fisierul incarcat ce va avea in plus coloana Erori import.
Un dreptul produselor la care s-au constatat erori, pe coloana Erori import, sunt detaliate problemele. Poti completa sau corecta date direct in respectivul fisier pe care il poti importa la final.
Erori pe produsele preluate
Dupa realizarea importului si odata cu preluarea produselor pe notificare, se face si verificarea corectitudinii informatiilor din campurile Cod tarifar N.C., Scop operatiune si Cod UM conform standard ANAF.
Aceasta verificare se referă la valabilitatea informațiilor respective. De exemplu, daca ai completat 4 cifre pentru codul NC, acestea au trecut de verificarea fisierului pentru ca exista coduri care au 4 cifre. Dar daca respectivul cod nu exista, acest lucru va fi semnalat acum.
Produsele cu erori sunt marcate cu rosu si au afisata optiunea care permite corectarea erorilor pe loc.
La click pe produsele cu eroare, se deschide fereastra de editare. Campul sau campurile care contin erori sunt marcate cu rosu, iar sub ele este afisata valoarea eronata care a fost importata.