Preluarea e-Facturilor din SPV


E-Facturile trimise la ANAF ajung in SPV al firmei care le emite, dar si in SPV al firmei client (identificate pe baza CIF/CNP).


Preluarea e-Facturilor

Pentru a prelua e-Facturile furnizorilor de la ANAF contul SmartBill trebuie sa fie autorizat in SPV. Dupa preluare, poti salva rapid in aplicatie, fara sa mai fi nevoit sa introduci manual datele facturilor.

Pentru a face preluarea urmeaza pasii:

  1. Acceseaza Rapoarte > Cheltuieli;
  2. Apasa butonul Preia e-Facturi (din partea dreapta sus);

  1. Alege data de la care vei face preluarea (vei putea prelua doar e-Facturile care au fost validate in SPV in ultimele 60 de zile) si apasa Preia facturi.

Preluarea e-Facturilor se realizeaza in doua etape (verificare si preluare) si poate fi urmarita intr-o fereastra de progres. Durata procesului depinde de numarul documentelor care sunt de preluat.

Butonul Ascunde permite „inchiderea” ferestrei fara a intrerupe procesul de preluare. Aceasta optiune este utila pentru ca permite operarea altor actiuni in aplicatie (mai putin realizarea unei alte preluari). Fereastra ascunsa se reafiseaza daca apesi Detalii de sub butonul Preia e-Facturi (dreapta sus).

Cand vei face urmatoarea preluare se va tine automat cont de cea anterioara. De exemplu, ai facut ultima preluare in 10.01.2024 la ora 16:49, urmatoarea preluare, peste 5 zile, se tine cont de acest marcaj temporar si se preiau automat toate e-Facturile validate in SPV dupa acel moment, deci din 10.01.2024 la ora 16:50.

In urma preluarilor, in contul SmartBill pot ajunge:

  • e-Facturi noi: vizibile in sectiunea Nesalvate
  • Actualizari: e-Facturi pe care nu le-ai salvat si care, intre timp, au fost modificate de furnizor si retrimise in SPV. e-Facturile actualizate sunt indicate in sectiunea Nesalvate, printr-un triunghi aflat langa eticheta de status;

  • Modificari: e-Facturi pe care le-ai salvat si care, ulterior, au fost modificate de furnizor si retrimise in SPV; vizibile in sectiunea Salvate.

ATENTIE!

Documentele preluate trebuie salvate pentru a se inregistra in contul tau.

La preluare, ele sunt afisate in sectiunea Nesalvate a raportului si atat timp cat se afla aici, nu au niciun impact asupra datelor si valorilor din contul SmartBill. Aceasta este o sectiune in care e-Facturile ar trebui sa ramana temporar, pentru a putea fi verificate si salvate daca este cazul.

Despre ce trebuie sa faci dupa preluarea din SPV ai detalii in articolul Salvarea e-Facturilor preluate.

Dupa finalizarea preluarii, raportul Cheltuieli va afisa automat doar documentele nou preluate, prin aplicarea filtrului Ultima preluare din SPV, astfel incat in ambele sectiuni ale raportului vor fi afisate exclusiv e-Facturile care tocmai au fost preluate pentru a vedea care sunt exact noi documente si actualizari.


Actiuni disponibile pe e-Facturi dupa preluare

Actiunea principala pe e-Facturile preluate este Salveaza cheltuiala, care permite si inregistrarea propriu zisa a acestor documente in contul tau.

In afara de salvare, mai exista cateva optiuni:

  • Vizualizare: deschide documentul furnizorului intr-un format tipic SmartBill. Aceasta este pur si simplu o „reconstituire” a documentului furnizorului folosind un model al documentelor din SmartBill;
  • Asoc. cu alt doc.: permite asocierea e-Facturii cu o cheltuiala inregistrata deja in cont. In urma asocierii, e-Factura va fi salvata. Detalii despre asociere gasesti in articolul Asocierea e-Facturii cu documente existente;
  • Descarca e-Factura validata: descarca fisierul XML (e-Factura) impreuna cu semnatura ANAF care confirma validitatea documentului.

BINE DE STIUT!

e-Facturile preluate pot fi vizualizate ca documente PDF cu toate informatiile, asa cum au fost completate de furnizor, dar intr-un format de document SmartBill. In partea de jos, ca mentiune, este afisat indexul de incarcare de la ANAF. Ele pot fi descarcate ca PDF sau tiparite.

Pentru descarcarea e-Facturilor (fisierului XML) cu semnatura de validare de la ANAF, foloseste optiunea Descarca e-Factura validata din banda laterala a paginii de vizualizare.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback