Raportul Incasari emise
In acest articol
Structura Raportului incasari
In raportul Incasari, disponibil la Documente emise > Incasari, sunt afisate toate incasarile pe care le inregistrezi in SmartBill, fie ca sunt de sine-statatoare (nu sunt legate de o factura sau alt tip de document) sau asociate cu facturi.
In mod implicit, raportul incasarilor se afiseaza pe luna curenta.

Raportul Incasari afiseaza pentru fiecare incasare urmatoarele informatii:
- Tip incasare: tipul documentului de incasare inregistrat;
- Nr. incasare:
- pentru chitante: gasesti seria si numarul repartizate din SmartBill (bon fiscal, chitanta, ordin de plata, mandat posta, ramburs, card online etc);
- pentru alte tipuri de incasari: un numar alocat din surse externe programului SmartBill; Poti completa numarul de incasarii pentru a pastra o evidenta exacta in SmartBill;
EXEMPLU
Ordinul de plata are un numar in momentul in care este emis de banca. Il poti inregistra in SmartBill, dar campul numar incasare nu e obligatoriu.
- Client: se afiseaza numele clientului pentru care ai inregistrat incasarea;
- Factura: factura sau facturile pentru care a fost repartizata suma incasata;
- Data incasarii: data la care a fost facuta incasarea;
- Valoare totala: este valoarea incasarii inregistrate, indiferent daca a fost o plata partiala, integrala sau una in avans;
- Moneda: moneda in care a fost inregistrata incasarea. La incasarile inregistrate in valuta, poti sa modifici cursul valutar de referinta inregistrat in aplicatie. Cursul valutar afisat este cel inregistrat la data emiterii facturii;
- Status: poate fi facturata, partial, emisa, anulata, ciorna. Detalii despre statusurile incasarilor in articolul Statusuri si actiuni in raportul Incasari emise;
- Actiuni: difera in functie de statusul incasari. Detalii despre actiunile disponibile pe incasari in articolul Statusuri si actiuni in raportul Incasari emise.

Filtrare in Raport incasari
Poti filtra acest raport dupa criterii ca:
- Perioada de timp: standard raportul este afisat pe luna curenta;
- Client: poti selecta clientul dupa denumire, cod fiscal sau cod client;
- Tip incasare: chitanta, ordin de plata, card online, bon, mandat postal, card, cec, bilet ordin sau alta incasare;
- Serie incasare, numar incasare: este valabil doar pentru chitante, care au serie si numar alocate in SmartBill;
- Status: Emisa, Facturata, Facturata partial, Nefacturata, Ciorna, Anulata;
- Serie factura, Nr factura.
Optiuni ale Raportului incasari
Afisare
Raportul poate fi afisat in doua moduri: Detaliat si Mixt. Butonul care permite selectarea optiunii de afisare se afla in dreapta sus:

Modul detaliat afiseaza incasarile si datele intr-un raport tabelar care ocupa intregul ecran si in care se gasesc toate informatiile legate de incasare.
Modul mixt permite afisarea concomitenta a listei incasarilor si a unui document (fie chitanta, fie factura pentru care s-a facut incasarea), atunci cand deschizi pagina de vizualizare a acesteia.

Export
Raportul de incasari poate fi exportat in format Excel. Optiunea este disponibila in coltul din dreapta, sus.
Optiunea de export in format Excel permite exportul datelor corespunzatoare incasarilor selectate, exceptand ciornele si incasarile anulate. In fisierul Excel, se gasesc informatiile despre incasari in functie de perioada selectata si de filtrele aplicate.

