Raportul Incasari emise
In acest articol
Structura Raportului incasari
Incasarile emise pot fi vizualizate in Documente emise > Incasari.
In raportul de incasari sunt afisate toate incasarile pe care le inregistrezi in SmartBill, de sine-statatoare sau pentru facturile emise, anulate sau ciorne. In mod implicit, raportul incasarilor se afiseaza pe luna curenta.
Raportul afiseaza:
Tip incasare: tipul documentului de incasare inregistrat.
Nr. incasare:
- pentru chitante: aici gasesti seria si numarul repartizate din SmartBill (bon fiscal, chitanta, ordin de plata, mandat posta, ramburs, card online etc)
- pentru alte tipuri de incasari:un numar alocat din surse externe programului SmartBill; aici poti completa numarul de incasare daca vrei sa ai evidenta exacta in SmartBill
EXEMPLU
Ordinul de plata are un numar in momentul in care este emis de banca. Il poti inregistra in SmartBill, dar campul numar incasare nu e obligatoriu.
Client: se afiseaza numele clientului pentru care ai inregistrat incasarea.
Factura: factura sau facturile pentru care a fost repartizata suma incasata.
Data incasarii: poti inregistra o plata cu data curenta sau cu o data anterioara. Se recomanda sa nu inregistrezi plati cu data in viitor.
Valoare totala: este valoarea incasarii inregistrate, indiferent daca a fost o plata partiala, integrala sau una in avans.
Moneda: moneda in care a fost inregistrata incasarea. La incasarile inregistrate in valuta, poti sa modifici cursul valutar de referinta inregistrat in aplicatie. Cursul valutar afisat este cel inregistrat la emiterea facturii in valuta.
Filtrare in Raport incasari
Poti filtra acest raport dupa criterii ca:
- Perioada de timp: standard raportul este afisat pe luna curenta
- Client: poti selecta clientul dupa denumire, cod fiscal sau cod client
- Tip incasare: chitanta, ordin de plata, card online, bon, mandat postal, card, cec, bilet ordin sau alta incasare
- Serie incasare, numar incasare: este valabil doar pentru chitante, care au serie si numar alocate in SmartBill
- Status: Emisa, Facturata, Facturata partial, Nefacturata, Ciorna, Anulata
- Serie factura, Nr factura
Optiuni ale Raportului incasari
Afisare
Raportul poate fi afisat in doua moduri: Detaliat si Mixt. Butonul care permite selectarea optiunii de afisare se afla in dreapta sus:
Modul detaliat afiseaza incasarile si datele intr-un raport care ocupa intregul ecran.
Modul mixt permite afisarea concomitenta a listei incasarilor si a unui document selectat (fie chitanta, fie factura pentru care s-a facut incasarea), precum in imaginea de mai jos:
Raportul poate fi afisat si in Fullscreen.
Export
Raportul de incasari poate fi exportat in format Excel. Optiunea este disponibila in coltul din dreapta, sus.
Folosind optiunea de export in format Excel, se exporta datele corespunzatoare incasarilor selectate, cu exceptia ciornelor si a celor anulate. In fisierul Excel, se gasesc informatiile despre incasari in functie de perioada selectata si de filtrele aplicate.