CIF One Stop Shop (OSS) si vanzarea la distanta

Vanzarea la distanta

Vanzarea la distanta este un tip special de tranzactie care presupune ca: (1) firma care face vanzarea este platitoare de TVA, (2) livreaza produse intr-o tara UE, (3) catre o persoana fizica sau o firma neplatitoare de TVA.

Daca volumul vanzarilor la distanta depaseste pragul de 10.000 de euro, se intra intr-un regim special de plata a TVA si se impune declararea separata a acestuia. Pentru a putea face acest lucru, este necesar ca operatiunile de acest fel sa fie identificabile in contabilitate.

Exista doua modalitati de a evidentia aceste documente:

  • inregistrarea in One Stop Shop (OSS) si emiterea documentelor de vanzare cu CIF-ul marcat cu OSS;
  • utilizarea unui CIF aferent tarii in care se face vanzare la emiterea lor (ceea ce presupune inregistrarea firmei in statul in care se opereaza vanzarile).

Avantajul major in cazul inscrierii in One Stop Shop este ca poti opera pe firma din Romania, fara a fi nevoit sa o inregistrezi in fiecare tara in care faci vanzari. In plus, vei depune o singura declaratie fiscala specifica care acopera toate tranzactiile, indiferent de tara.

Configurarea CIF-ului pentru vanzari la distanta

CIF-ul pe care il poti folosi la emiterea vanzarilor la distanta se stabileste in Configurare / Datele firmei > Generale.

Daca nu ai configurat decat CIF-ul standard, sub campul in care acesta este inregistrat se afla optiunea +Adauga CIF Intracomunitar. La click pe aceasta, se afiseaza noul camp CIF Intracomunitar in care este completat automat CIF-ul OSS. acesta si va avea forma CIF firma_OSS.

EXEMPLU

Daca CIF-ul firmei tale este RO1234567, rezultatul este RO1234567_OSS.



Daca campul CIF intracomunitar este afisat deja in Date firma, optiunea Genereaza CIF OSS afiseaza automat CIF-ul OSS.

Utilizarea CIF-ului OSS

Daca a fost generat, CIF-ul OSS poate fi selectat la emiterea documentelor de vanzare (facturi, avize, proforme, recurente).

SmartBill identifica daca clientul pentru care se emite documentul este din UE, daca este neplatitor de TVA si sugereaza utilizarea CIF-ului corespunzator.

ATENTIE!

Identificarea clientului se face pe baza a ceea ce este completat in campul Tara la inregistrarea acestuia. Este important sa te asiguri ca informatia este exacta. Pentru aceeasi tara se permit denumiri diferite, dar si folosirea codului de tara (de ex. Germania, Germany, Deutschland si DE).

In functie de existenta unui CIF OSS pentru firma, exista mai multe mesaje care se afiseaza atunci cand se detecteaza neconcordante intre CIF-ul emitent si clientul pentru care se face vanzarea.

BINE DE STIUT!

CIF-ul OSS nu apare pe documente (in pagina de vizualizare sau pe PDF), acolo fiind afisat doar CIF-ul standard, dar la importul in SmartBill Conta, acesta va fi identificat si va fi tratat ca atare.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback