Notificari clienti
EXCEPTIE
Daca ai un cont SmartBill Facturare Silver, nu ai acces la aceasta optiune.
Notificarile sunt mesaje care se trimit automat clientilor in functie de data scadenta a documentelor pe care le emiti, atunci cand acestea nu sunt incasate. In acest fel, le poti reaminti partenerilor ca facturile nu au fost achitate.
Pe scurt:
- emiti factura catre client cu data scadenta completata;
- trimiti factura clientului tau;
- daca nu inregistrezi incasarea facturii in contul tau pana la termenul stabilit, SmartBill trimite automat clientului un email reamintindu-i ca are o obligatie de plata catre firma ta.
ATENTIE!
Pentru ca notificarile sa ajunga la destinatari, asigura-te ca ai completat corect adresa de email a clientului, in Nomenclatoare > Clienti!
In sectiunea Configurare > Notificari clienti poti defini pana la 3 notificari pentru fiecare factura in parte. Pentru fiecare din cele trei notificari este creat deja un mesaj text cu informatiile necesare despre factura.
Poti activa notificarile apasand butonul Activeaza din dreptul acestora, iar pentru oprirea lor, apasa butonul Dezactiveaza.
Cand activezi o notificare, se afiseaza pagina de editare a notificarii, unde poti alege la cat timp inainte sau dupa data scadentei sa fie trimisa notificarea. SmartBill iti pune la dispozitie doua tipuri de texte pe care le poti personaliza cum doresti:
- unul pentru notificarea inainte de data scadentei (il gasesti la Prima notificare),
- unul pentru notificare pentru scadenta depasita (il gasesti la A doua notificare si A treia notificare).
In functie de preferintele tale, se pot transmite toate notificarile inainte sau dupa termenul scadent, trebuie doar sa organizezi acest aspect la momentul activarii.
ATENTIE!
Notificarile activate se trimit automat, in functie de regulile pe care le-ai stabilit, atat timp cat nu ai inregistrat incasarea in contul SmartBill. Asadar, daca clientul a achitat factura, dar tu nu ai inregistrat aceasta operatiune, notificarea se va trimite.
Mesajele care sunt trimise pot fi modificate in orice moment daca apesi pe butonul marcat cu un creion.
Personalizeaza mesajul pentru client:
- Campul De la: preia numele si prenumele completate in Contul meu > Informatii cont;
- Campul Trimite la: numarul de zile, dupa cum configurezi notificarea;
- Subiect si Mesaj pot fi editate si cu ajutorul termenilor variabili afisati in partea dreapta. Acestia vor plasa in email informatiile de pe factura neachitata;
- Adrese de email aditionale in campurile CC si BCC.
Foloseste termenii variabili de pe partea dreapta pentru a personaliza textul emailului de notificare catre clientii tai. Acestia pot fi folositi si pentru Subiectul emailului. Selecteaza variabilele dorite, iar SmartBill va completa informatia corespunzatoare in emailul catre clientii tai.
BINE DE STIUT!
- Notificarile se transmit de la adresa de email a utilizatorului care a creat contul (superuser).
- Poti defini o adresa de email a companiei tale care sa fie inclusa in campul CC sau BCC al notificarilor si astfel vei vedea toate notificarile transmise catre clientii tai.
- La Mesajele mele (butonul marcat cu un clopotel aflat in partea dreapta sus, in headerul aplicatie) gasesti toate actiunile automate care au loc in cont, inclusiv notificarile trimise clientilor tai. Aici poti verifica daca acestea s-au trimis sau nu.