Preferinte personale
Preferintele personale sunt configurari care se aplica strict utilizatorului ce le efectueaza. Acest aspect permite ca fiecare utilizator dintr-o firma sa aiba optiuni distincte fata de ceilalti. In contrast, configurarile de la Preferinte generale se aplica obligatoriu tuturor utilizatorilor.
Iata lista optiunilor disponibile in Configurare > Preferinte personale:
Numar rezultate pe pagina: alegi cate documente sa fie afisate pe o pagina, in rapoartele din contul tau. Standard sunt afisate 50 documente, insa poti stabili sa se afiseze mai putine sau mai multe, in functie de modul tau de lucru.
Curs valutar preluat de pe internet: permite selectarea cursului valutar care se aplica pe documentele emise, daca este cel din ziua curenta sau din ziua precedenta. Ai si ocazia sa stabilesti un procent de adaos la cursul valutar. Cursul valutar stabilit aici este preluat pe acele facturi online emise in lei cu moneda de referinta in valuta sau pe facturile emise in valuta, dupa caz.
BINE DE STIUT!
Cursul valutar este preluat de pe internet si se actualizeaza la ora 13:00, atunci cand BNR actualizeaza cursul valutar al zilei respective.
Bifeaza daca folosesti calcule (pentru preturi, totaluri) cu mai mult de 2 zecimale: daca bifezi aceasta optiune, in pagina de emitere a facturii/avizului/proformei se afiseaza campul Precizie, care iti permite sa emiti documentele cu valori care au 3 sau 4 zecimale, in functie de alegerea ta. Implicit, documentele se emit din SmartBill cu doua zecimale.
Bifeaza daca doresti sa nu te mai intrebe la emitere despre memorarea produselor noi: rolul acestei optiuni este sa fluidizeze modul de lucru. In
- produsele/serviciile noi vor fi preluate automat in nomenclator atunci cand le inregistrezi pentru prima data pe un document;
- vrei sa fii intrebat despre aceasta posibilitate de fiecare data cand inregistrezi un produs/serviciu nou;
Stornare pe pozitii: in SmartBill Facturare poti opera doua tipuri de stornari, stornare valorica si stornare pe pozitii. Pentru mai multe detalii, vezi articolul Stornare - prezentare generala. Daca aceasta optiune este bifata atunci stornarea se face tinand cont de fiecare pozitie (produs/serviciu) de pe factura.
Memoreaza si autocompleteaza Mentiunile la emitere: cand aceasta optiune este bifata, informatiile (textul) completat in campul Mentiuni (camp care se afla in paginile de emitere ale documentelor si in care poti adauga informatii suplimentare) sunt retinute in aplicatie. In acelasi timp, in Mentiuni poti selecta apoi, din lista care afiseaza, textele completate in trecut.
Afiseaza lista completa a delegatilor: standard, delegatii sunt memorati in functie de client. Daca optiunea nu este bifata, SmartBill afiseaza delegatii pe documente in functie de client. Daca optiunea este bifata, se afiseaza lista completa a delegatilor la emiterea unui document, indiferent de client.
Afiseaza sfaturi (tips) la pornirea programului
Foloseste scanner coduri de bare: poti folosi orice scanner de coduri de bare compatibil cu calculatorul tau. Pentru a utiliza scannerul de coduri de bare, este necesar sa folosesti si codurile de produs (gasesti optiunea Foloseste cod produs in meniul Configurare > Preferinte generale). Pentru mai multe detalii despre modul de lucru cu scanner de coduri de bare, vezi Utilizarea scanerului.
Bifeaza pentru a modifica mentiunea speciala daca folosesti Regimul special conform Art. 311 si/sau 312 din Codul Fiscal: aceasta optiune iti permite sa modifici textul Regimul special conform Art. 311 si/sau 312 dupa cum doresti. Pentru a salva modificarea, apasa butonul Salveaza preferinte personale din partea stanga jos.