Preferinte personale
Preferintele personale se aplica doar utilizatorului care face aceste configurari. Pe contul unei firme, fiecare utilizator isi poate stabili aceste preferinte si fiecare poate avea configurari diferite.
Iata lista acestor preferinte personale:
Numar rezultate pe pagina – poti stabili aici cate documente sa fie afisate pe o pagina, in rapoartele din contul tau. Standard sunt afisate 50 documente, insa poti stabili sa se afiseze mai putine sau mai multe, in functie de modul tau de lucru.
Curs valutar preluat de pe internet – poti stabili daca vrei sa fie preluat cursul valutar din ziua curenta, din ziua anterioara sau sa stabilesti un procent de adaos la cursul valutar pentru facturile emise. Cursul valutar stabilit aici este preluat pe acele facturi online emise in lei cu moneda de referinta in valuta sau pe facturile emise in valuta, dupa caz.
BINE DE STIUT!
Cursul valutar este preluat de pe internet si se actualizeaza la ora 13:00, atunci cand BNR actualizeaza cursul valutar al zilei respective.
Bifeaza daca folosesti calcule (pentru preturi, totaluri) cu mai mult de 2 zecimale – daca bifezi aceasta optiune, in pagina de emitere a facturii/avizului/proformei se afiseaza campul Precizie, care iti permite sa emiti documentele cu valori care au 3 sau 4 zecimale, in functie de alegerea ta. Implicit, documentele se emit din SmartBill cu doua zecimale.
Bifeaza daca doresti sa nu te mai intrebe la emitere despre memorarea produselor noi – de aici stabilesti daca:
- produsele/serviciile noi vor fi preluate automat in nomenclator atunci cand le inregistrezi pentru prima data pe un document
- vrei sa fii intrebat despre aceasta posibilitate de fiecare data cand inregistrezi un produs/serviciu nou
Stornare pe pozitii – in SmartBill Facturare poti opera doua tipuri de stornari: stornare valorica si stornare pe pozitii. Pentru mai multe detalii despre stornare, vezi aici.
Memoreaza si autocompleteaza Mentiunile la emitere – bifezi aceasta optiune pentru a completa automat mentiunile pe facturile tale.
Afiseaza lista completa a delegatilor – standard, delegatii sunt memorati in functie de client: daca optiunea nu este bifata, SmartBill afiseaza delegatii pe documente in functie de client. Daca optiunea este bifata, se afiseaza lista completa a delegatilor la emiterea unui document, indiferent de client.
Afiseaza sfaturi (tips) la pornirea programului
Foloseste scanner coduri de bare – poti folosi orice scanner de coduri de bare compatibil cu calculatorul tau. Pentru a utiliza scannerul de coduri de bare, este necesar sa folosesti si codurile de produs (gasesti optiunea Foloseste cod produs in meniul Configurare > Preferinte generale). Pentru mai multe detalii despre modul de lucru cu scanner de coduri de bare, aici.
Bifeaza pentru a modifica mentiunea speciala daca folosesti Regimul special conform Art. 311 si/sau 312 din Codul Fiscal - daca bifezi aceasta optiune poti modifica articolul, iar la salvarea Preferintelor personale, optiunea se va debifa. Textul va ramane memorat si la emiterea unei facturi cu TVA 0% inclus pe coloana TVA se va afisa textul introdus.