CIF intracomunitar
Daca firma ta are operatiuni comerciale in afara tarii si pentru asta ai nevoie de un CIF intracomunitar, el poate fi folosit concomitent cu cel national pe aceeasi firma.
Iti poti configura Datele firmei astfel incat sa adaugi si CIF-ul intracomunitar pentru a emite documente care au acest element de identificare fiscala.
E bine de stiut ca incasarile si listele documentelor emise vor tine si ele cont de CIF-ul pe care l-ai folosit la emitere. Asadar, vei putea filtra facturi, de exemplu, in functie de acesta.
CIF-ul intracomunitar poate fi utilizat la emiterea de: facturi, proforme, avize, chitante si recurente.
Pentru adaugarea CIF-ului intracomunitar, mergi la Configurare > Date firma, unde, sub campul in care este completat CIF-ul firmei, se afla optiunea +Adauga CIF intracomunitar.
Adauga CIF intracomunitar afiseaza fereastra in care poti introduce codul fiscal intracomunitar. Validitatea acestuia este verificata automat de catre SmartBill.
Dupa adaugare, in Date firma, vor fi afisate ambele CIF-uri.
In paginile de emitere/editare a documentelor va exista un nou camp, CIF emitent, de unde poti selecta codul fiscal pe care vrei sa il folosesti.
Rapoartele documentelor emise au un nou criteriu de filtrare: CIF emitent.
Incasarile emise pe baza facturilor vor sugera automat CIF-ul documentului de care sunt legate. Daca acesta este schimbat cu alt cod fiscal, la emitere va aparea un mesaj care avertizeaza ca cele doua documente au CIF-uri diferite.