Categorii cheltuieli


Cand inregistrezi o cheltuiala in SmartBill, o poti incadra intr-o categorie si subcategorie specifica. Folosind aceste categorii, vei putea avea o imagine mai clara asupra felului in care sunt structurate cheltuielile firmei. Aceste categorii sunt deja adaugate in aplicatie fara a mai fi nevoie sa le definesti tu.

Lista tipurilor de cheltuieli poate fi accesata in Nomenclatoare > Categorii cheltuieli.

In SmartBill, cheltuielile sunt structurate in:

  • Categorii principale: Utilitati, Servicii, Auto, Chirii, Consumabile, Publicitate, Protocol, Resurse umane, Banca, Intretinere si reparatii, Impozite si taxe (denumite in aplicatie categorii parinte, in sensul ca ele nu sunt subordonate unui alt nivel de clasificare);
  • Categorii: subcategorii subordonate categoriilor principale;

EXEMPLU

La categoria parinte: Impozite si taxe avem categoriile: TVA, Impozit pe profit, Impozit pe venit, Impozite locale, Amenzi, Altele.

Desi aceste grupari vin definite de la inceput, poti face modificari in lista. Din coloana de Actiuni, poti adauga, modifica sau sterge categorii de cheltuieli,



Poti adauga o categorie de cheltuiala urmand pasii de mai jos:

  1. acceseaza meniu Nomenclatoare > Categorii cheltuieli;
  2. apasa butonul +Categorie (aflat in partea dreapta sus a paginii);
  3. in fereastra care se deschide completeaza:
    1. Categoria parinte: poti selecta categoria parinte din cele definite deja, sau poti alege varianta (nu are categoriie parinte) daca adaugi o categorie principala;
    2. Denumire categorie: numele categoriei pe care o adaugi
    3. Descriere: optional.

EXEMPLU

Facturile pentru curatenia sediului emise de firma specializata pot fi inregistrate in categoria parinte: Servicii, iar in descriere poti integistra numarul contractului sau alte informatii relevante.

Pentru a modifica o categorie de cheltuieli, apasa pe Modificare cheltuiala (iconita „creion”) din coloana Actiuni a raportului, In acest fel poti:

  • schimba categorie parinte in care se afla;
  • modifica denumirea;
  • adauga o descriere.

Pentru a sterge o categorie de cheltuieli, acceseaza Nomenclatoare > Categorii cheltuieli si apasa butonul x din coloana Actiuni. Nu poti sterge o categorie sau o sucategorie daca exista cheltuieli inregistrate pentru aceasta.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback