Raport plati
In acest articol
Raportul Plati
Toate platile inregistrate in contul SmartBill se regasesc in Rapoarte > Plati. Astfel, aici vei obtine o imagine completa a sumelor platite catre furnizorii tai.
Acest raport te poate ajuta sa identifici o plata efectuata in trecut, sa vezi care a fost suma totala a platilor intr-o anumita perioada sau care sunt sumele platite pentru un furnizor de-a lungul unui an.

BINE DE STIUT!
Raportul Plati se diferentiaza de raportul Situatia platior. Acesta din urma este un raport in care sunt afisate cheltuielile care nu sunt platite.
Raportul Plati afiseaza urmatoarele informatii pentru fiecare tranzactie in parte:
- Tip: tipul documentului de plata;
- Nr. plata: seria si numarul documentului de plata;
- Furnizor: numele furnizorului pentru care s-a emis plata;
- Doc. platit: informatii despre documentul pentru care s-a facut plata;
- Data platii: data la care plata a fost efectuata;
- Valoare totala: suma platita;
- Moneda: moneda in care s-a efectuat plata;
- Actiuni: Date furnizor, Modifica si Sterge.

Poti modifica perioada de afisare a raportului apasand pe calendar (aflat in partea stanga sus a paginii).
Poti aplica filtre pentru a obtine o situatie detaliata a platilor inregistrate, cum ar fi: Furnizor, Tip plata, Moneda, Numar document platit, Numar plata:

In coloana Actiuni a raportului de cheltuieli, ai optiunile:
- Modifica: modifici informatiile legate de plata;
- Date furnizor: poti vizualiza informatiile legate de furnizor;
- Sterge: poti sterge orice plata pe care ai inregistrat-o.

BINE DE STIUT!
Raportul poate fi exportat in format Excel de la optiunea Exporta afisata in partea dreapta sus a raportului.
Din raportul Plati ai acces rapid la raportul Situatia platilor.
Ce se intampla atunci cand stergi sau modifici o plata?
Asa cum spuneam, din raportul Plati poti sterge sau modifica platile afisate. Aceste actiuni vor avea impact asupra altor documente sau rapoarte.
Ce se intampla atunci cand stergi o plata?
Deoarece platile sunt legate de cheltuieli, actiunile asupra lor vor avea impact asupra acestora. Daca vei sterge plata, in Raport > Cheltuieli, cheltuiala de care era legata va reveni la statusul Salvata sau Depasita, in functie de scadenta documentului.
Daca lucrezi cu import/preluare de extrase bancare, atunci cand stergi o plata din raportul Plati, in Rapoarte >Tranzactii bancare, tranzactia bancara pe baza careia s-a generat plata va trece la statusul Nesalvata. Acelasi lucru este valabil si in cazul in care este vorba de importul de borderouri.
Ce se intampla atunci cand modifici suma unei plati?
Sa presupunem ca ai inregistrat o plata de 100 de lei pe baza unei cheltuieli de 100 de lei. Daca modifici suma platita la 50 de lei, in raportul Cheltuieli, cheltuiala va trece de la statusul Platita la Partial.
Daca plata a fost generata in urma salvarii unei tranzactii bancare (preluate din banca/importate din extrs) si, in raportul Plati, modifici manual suma de la 100 la 50 de lei, acest lucru se va reflecta in raportul Tranzactii bancare. In dreptul tranzactiei bancare care a generat plata, langa status (care in acest caz Salvata, pentru ca tranzactia este in continuare asociata cu o cheltuiala), se va afisa un triunghi de avertizare. Acesta va indica ca exista diferente intre suma inregistrata in banca si cea inregistrata in contul SmartBill pe baza platii.