Operatiuni casa
Lista tuturor operatiunilor inregistrate pe casa de marcat este afisata in Operatiuni casa si poate fi accesata din meniul Rapoarte > Operatiuni casa.
Raportul afiseaza automat informatiile inregistrate in luna curenta, dar poti modifica perioada de afisare apasand pe calendar in partea dreapta sus.
Raportul Operatiuni casa cuprinde mai multe informatii despre operatiunile efectuate decat cel disponibil in sectiunea Vizualizare registru casa.
In mod standard, raportul afiseaza:
- Nr. document: numarul sau numarul si seria documentului;
- Operatiune: tipul documentului si tipul operatiunii (plata sau incasare);
- Utilizator: numele utilizatorului care a inregistrat operatiunea;
- Emisa pentru: numele furnizorului/clientului;
- Nr. anexa
- Data: data inregistrarii documentului;
- Suma
- Explicatie: date privind documentul pentru care se face incasarea/plata;

Aici se pot face filtrari complexe, in functie de informatiile care sunt afisate in raport, de la tipul si numele operatiunii pana la suma sau informatiile care sunt completate in explicatii.
Din coloana Actiuni, ai posibilitatea sa stergi operatiunile de tip incasare sau plata cu bon fiscal inregistrate manual. Stergerea se realizeaza daca apesi pe butonul marcat cu x in dreptul operatiunii.
ATENTIE!
Pentru bonurile fiscale emise din SmartBill, este disponibila doar optiunea de editare. Nu poti modifica data sau suma, dar poti modifica Nr document, Explicatie, Nr anexa.
In cazul incasarilor efectuate prin chitanta (document de incasare cu serie si numar definite in SmartBill), poti sterge documentele doar in ordine, de la ultimul la primul document emis.
Din raport poti adauga o operatiune de casa daca apesi butonul +Operatiuni casa aflat in partea dreapta sus.
Pentru a adauga o operatiune noua, trebuie completate urmatoarele date:
- Tip operatiune: tipul de operatiune dorit: incasare sau plata;
- Nume operatiune: in functie de tipul de operatiune selectat, ai posibilitatea de a alege si tipul de document corespunzator (de exemplu: bon, chitanta, dispozitie de incasare etc.);
- Data: implicit este selectata data curenta, insa poti selecta orice data din calendar;
- Beneficiar: implicit se preiau datele din Contul meu > Informatii cont (nume si prenume), insa poti completa numele unui alt beneficiar, din firma;
- Functia: functia persoanei din campul Beneficiar;
- Act de identitate: pentru persoana beneficiar;
- Numar document: numarul si seria documentului de casa pe care il introduci in program;
- Explicatie: optional, o scurta descriere a operatiunii, afisata in Registrul de casa, care poate fi modificata oricand, inclusiv dupa salvarea operatiunii;
- Suma: valoarea totala a documentului de casa;
- Nr. anexa: optional, in cazul in care exista documente suplimentare anexate documentului de casa.

BINE DE STIUT!
La adaugarea operatiunilor de casa, cu exceptia incasarilor pe bon fiscal si pe raport Z, se poate selecta si moneda diferita de RON!