Vanzari pe agent
In acest articol
In raportul Vanzari pe agent, ai la dispozitie imaginea vanzarilor si incasarilor inregistrate de fiecare utilizator in parte. Prin intermediul acestui raport poti urmari si compara activitatea angajatilor tai.
Vanzari pe agent este disponibil in sectiunea Rapoarte - Rapoarte avansate a meniului. Aici fiecare utilizator inregistrat pe firma poate urmari ce a facturat si incasat. Astfel, are la dispozitie un instrument util pentru urmarirea atingerii targetelor stabilite de companie.
Daca ai drept de administrator in contul SmartBill, poti vedea informatii despre toti utilizatorii (agentii). In lipsa drepturilor de administrator, vei avea acces in raport doar la documentele care iti sunt asociate.

Structura raportului Vanzari pe agent
Raportul Vanzari pe agent afiseaza, in forma sa detaliata, sub numele fiecarui utilizator:
- Documentul: tipul documentului emis, cu numarul (in cazul BF) sau seria si numar (pentru chitanta);
- Client: clientul pentru care s-a emis documentul;
- Data emiterii;
- Total: valoarea documentului emis, cu optiunea de a afisa valorile cu sau fara TVA;
- Status: statusul documentului emis.

BINE DE STIUT!
- Se pastreaza si informatiile legate de utilizatorii care au fost stersi din contul SmartBill.
- Documentele anulate si ciornele nu sunt cuprinse in calcule.
- Raportul afiseaza, pe rand, valori pentru fiecare moneda in parte, in functie de selectia efectuata. Nu se pot afisa in acelasi timp valori/documente in monede diferite.
Afisarea raportului Vanzari pe agent
Datele din Vanzari pe agent pot fi afisate in doua moduri: Centralizat si Detaliat. Campul Mod de afisare (aflat in partea dreapta sus) iti permite sa alegi forma raportului. Modul centralizat afiseaza sumele totale din perioada selectata, iar modul detaliat afiseaza documentele ce compun raportul de vanzari al fiecarui agent in parte.

In modul centralizat, sunt afisate valori totale pentru fiecare tip de documente: proforme, avize si facturat (facturi si bonuri fiscale), iar in coloana Actiuni, optiunea Afiseaza detaliu iti da posibilitatea sa vizualizezi fiecare document emis de agent.

Cum sunt asocierea documente cu agentii
Sumele rezultate in urma operatiunilor (emitere proforma, factura, incasare) se vor asocia agentului care a initiat procesul . Atat in forma centralizata a raportului, cat si in forma detaliata, documentele sunt asociate utilizatorului care a initiat vanzarea.
EXEMPLU
Utilizatorul ALIN a emis o proforma si utilizatorul RADU factureaza respectiva proforma.
Suma facturata se afiseaza in raportul de vanzari al utilizatorului ALIN (cel care a emis proforma). Indiferent cine va incasa factura, aceasta se va asocia tot utilizatorului ALIN.
Asocierea in cazul facturarii si incasarii multiple difera. In acest caz, documentele sunt atribuite celui care a initiat procesul de incasare multipla.
EXEMPLU
Daca utilizatorul ALIN emite proforma 1 si proforma 2 si utilizatorul RADU factureaza ambele proforme, factura se va asocia utilizatorului ALIN.
Daca utilizatorul ALIN emite proforma 1, utilizatorul RADU emite proforma 2 si utilizatorul DAN le incaseaza pe ambele, atunci factura ii va fi asociata lui DAN.