Integrarea cu Trendyol
In acest articol
Integrarea cu Trendyol este posibila doar daca este activat modulul eCommerce.
In cazul in care modul eCommerce nu este activat pe cont, in sectiunea Trendyol esti informat ca integrarea este disponibila doar cu modulul eCommerce. Alaturi se mesaj sunt afisate optiunile:
- Solicita activare: deschide modal pentru cererea de activare eCommerce (ca la eMAG);
- Afla mai multe: deschide un modal cu informatii generale despre Trendyol si despre pachetul eCommerce.

In cazul in care modul eCommerce este activat, se afiseaza informarea legata de numarul documentelor generate din Trendyol care se vor cumula cu cele emise prin API. Se afiseaza si optiunile:
- Activeaza: declanseaza procesul de integrare;
- Afla mai multe: deschide pagina de manual dedicata integrarii cu Trendyol.

Activarea integrarii cu Trendyol
Daca apesi Activeaza, se afiseaza fereastra in care trebuie introduse datele care permit integrarea:
- ID furnizor Trendyol;
- Cheie API;
- Cheie secreta API.
Aceste informatii sunt disponibile in contul Trendyol, in sectiunea Account details – Integration details. Imagini cu detalii despre modul in care gasesti aceste informatii in contul Trendyol, sunt afisate daca apesi pe „lupa”.

BINE DE STIUT!
Pentru a te asigura ca ai o integrare corecta si datele de conectare valide, iti recomandam sa creezi un nou integrator in contul tau Trendyol. Poti face asta urmand pasii:
- Mergi in Account details – Integration details;
- Apasa butonul Add new integrator;
- In fereastra care se deschide, completeaza un nume pentru integrator;
- Selectezi serviciile integrarii. Este vorba de 4 servicii din lista care se afiseaza: Integrarea contabila si financiara, Integrarea facturii, Integrarea comenzilor. Integrare Webhook.

Dupa completarea datelor de conectare, apasa butonul Continua. Daca informatiile sunt valide, se face conectarea intre Trendyol si SmartBill si trebuie stabilite configurarile avansate. Sunt afisate campurile:
- CIF emitent: se afiseaza acest camp doar daca in contul SmartBill este definit si CIF intracomunitar. In caz contrar, se preia CIF-ul firmei;
- Status comanda: asa cum este definit in Trendyol. Acest status va determina momentul in care comanda va fi preluata in SmartBill pentru facturare. In prima etapa, statusul la care se face facturarea este Expediata si nu poate fi modificat;
- Serie factura: un selector care permite alegerea seriei de facturi pe care se vor genera documente pentru comenzile din Trendyol;
BINE DE STIUT!
Toate produsele vandute prin Trendyol sunt facturate cu UM „buc" (scris exact in acest fel). Descarcarea automata a stocului se face doar daca in nomenclator produsele respective sunt inregistrate cu exact aceeasi UM. Daca in SmartBill un produs este inregistrat cu UM scris „buc." sau „bucata", factura pe care se gaseste nu va descarca gestiune. Poti face descarcarea gestiunii manual, din Rapoarte > Documente fara descarcare de gestiune.
- Motiv scutire TVA 0%: iti permite sa alegi care va fi tipul de cota de 0% care se va aplica produselor din Trendyol care au TVA de 0%;
- Salveaza clientii in nomenclator: daca optiunea este bifata, clientii noi din Trendyol sunt preluati in nomenclatorul SmartBill;
- Pastreaza denumirea din nomenclator neschimbata: daca este bifata, denumirile produselor vandute sunt afisate pe facturi asa cum se regasesc ele in Trendyol, dar nu sunt preluate in nomenclatorul SmartBill.

Poti completat aceste informatii direct in fereastra si sa le salvezi pentru a finaliza integrarea. Daca apesi butonul Renunta, configurarile pot fi realizate ulterior, direct in pagina de integrari. Doar dupa completarea acestora, poti factura comenzile din Trendyol, chiar daca conexiunea intre SmartBill si magazinul online este activa.

Daca integrarea cu Trendyol a fost realizata (datele de integrare au fost validate), in sectiune se afiseaza eticheta verde care anunta ca Serviciul este activat. Activarea nu depinde de configurarea avansata, care stabileste conditiile care se aplica in cazul facturarii comenzilor.
Deconectarea integrarii cu Trendyol
Cat timp serviciul este activ, se afiseaza si optiunea Deconecteaza care dezactiveaza integrarea. Daca ai deconectat integrarea, pentru reactivare trebuie sa reintroduci ID Trendyol si cheile API.
Facturarea comenzilor Trendyol
Comenzile din Trendyol care vor avea statusul Shipped ajung in SmartBill unde sunt facturate automat, fara sa fie nevoie sa fie preluate si apoi facturate manual.
In cazul in care pe comanda din Trendyol sunt aplicate mai multe tipuri de discounturi sau exista produse care au discounturi diferite, pe factura din SmartBill, va exista o singura linie dedicata discountului. Pe aceasta linie sunt cumulate toate discounturile aplicate pe comanda.