Informatii obligatorii la inregistrarea produselor/serviciilor in cont

Fiecare produs sau serviciu din contul SmartBill trebuie sa contina cateva informatii obligatorii, fara de care nu poate fi inregistrat: denumirea, pretul standard, cota TVA (daca firma e platitoare de TVA), unitatea de masura si moneda.

Aceste informatii sunt solicitate indiferent cum faci inregistrarea produsului: daca il adaugi din nomenclator, prin importul unui fisier sau prin introducerea lui pe un document.

Denumirea

Numele produsului/serviciului poate contine cateva sute de caractere, inclusiv caractere speciale. Recomandarea este sa folosesti Descrierea produsului in cazul in care doresti ca acesta sa fie insotit pe documente de informatii suplimentare.

EXEMPLU

Oferi servicii de consultanta/contabilitate. Poti completa la Denumire – Consultanta, iar in campul Descriere, sa completezi eventuale detalii legate de contract sau alte informatii suplimentare In cazul in care serviciul are caracterul unui abonament si vrei ca perioada facturata sa fie inregistrata pe documente, este suficient sa folosesti denumirea Consultanta, iar perioada sa fie stabilita cu ajutorul variabilelor pe care le poti stabili la inregistrarea recurentelor.

Daca nu folosesti cod de produs, nu poti avea in cont doua intrari care sa aiba exact aceeasi denumire.

Codul de produs

Daca folosesti aceasta optiune, codul de produs devine identificatorul produselor/serviciilor inregistrate in aplicatie si nu denumirea. Asadar, fiecare produs/serviciu trebuie inregistrat cu un cod unic.

In acest caz, poti avea produse cu aceeasi denumire, atat timp cat sunt inregistrate cu coduri de produs diferite.

Codul poate fi orice sir alfanumeric (poate contine doar cifre, doar litere sau o combinatie intre cele doua, inclusiv caractere precum punctul sau semnul minus). Frecvent in acest camp este completat codul de bare al produselor, ceea ce ti-ar permite si adaugarea rapida a acestora pe documente folosind scanner-ul.

Pretul standard

Pretul care este preluat atunci cand adaugi serviciul/produsul pe un document.

Pretul standard nu este obligatoriu si pretul de vanzare.

Sa zicem ca ai produsul APA cu pretul standard de 10 lei. In pagina de emitere a facturii completezi produsul APA, care va veni cu pretul de 10 lei. Il poti modifica pe loc in 15 lei si il poti vinde cu acest pret nou. Dar pretul standard din nomenclator ramane neschimbat si la urmatoarea vanzare se va prelua tot valoarea de 10 lei.

El se poate modifica oricand din nomenclator.

Unitatea de masura (UM)

Este standardul folosit pentru a cuantifica un produs sau serviciu. Aceasta este utilizata pentru a specifica cantitatea in care acesta este vândut sau achizitionat: bucați, kilograme, litri, ore etc.

BINE DE STIUT!

Campul permite completarea libera si va considera ca UM diferita fiecare intrare in functie de modul in care este scrisa.

De exemplu, daca vrei sa definesti ca unitate de masura bucati pentru diferite produse, dar completezi asta in mod diferit - cateodata buc., alteori BUC sau Buc. - aplicatia va considera ca acestea sunt diferite, deci vei avea inregistrate 3 UM.

De aceea, iti recomandam sa fii consecvent atunci cand adaugi UM.

Moneda

Moneda cu care se va adauga produsul/serviciul pe documente. In SmartBill poti inregistra produse/servicii in 30 de monede diferite.

Moneda produsului nu trebuie sa fie si moneda in care vei emite documente. De exemplu, daca ai produse/servicii inregistrate in RON, poti emite facturi in Euro si invers.

Moneda documentului este stabilita in paginile de emitere ale acestora.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback