Actualizarea automata a datelor clientilor

Ai posibilitatea sa verifici automat datele de identificare ale clientilor de pe documentele pe care le emiti. In acest fel, te poti asigura ca datele inregistrate in aplicatie si implicit pe documentele emise sunt corecte si actuale.

Verificarea depinde de optiunea care poate fi activata sau dezactivata din configurarile generale ale firmei.

In cazul activarii, verificarea este facuta:

  • de fiecare data cand emiti sau modifici un document;
  • in cazul firmelor din Romania care au CIF valid;
  • folosind datele din ANAF;
  • pentru denumirea firmei, adresa sediului social, numarul de la Reg. Com. si statutul de TVA.

Esti avertizat de fiecare data cand datele unui partener sunt actualizate.


Optiunea Actualizeaza automat datele firmelor din Configurari > Preferinte generale are trei optiuni secundare:

  • Identitatea fiscala (statut TVA, Reg. Com.);
  • Denumire firma;
  • Adresa sediului social,

Identitatea fiscala este implicit bifata pentru toate conturile. Poti bifa si celelalte doua optiuni, pentru verificari complete.

Dupa activare, sunt verificate toate firmele din Romania (daca partenerul nu are completata tara, se considera ca este vorba despre Romania) care au CIF valid. Daca la verificare sunt constatate diferente, in aplicatie se vor actualiza informatiile conform ANAF.

Verificarea si actualizarea se va face:

  • in cazul facturilor, proformelor, avizelor, recurentelor;
  • cand este vorba de emiterea, editarea, copierea documentelor;
  • la selectarea si modificarea clientului, dar si a datei documentului;
  • indiferent de platforma utilizata (web, mobil);
  • inclusiv pentru emiterile automate (recurente, documente emise pe baza comenzilor eMAG/Fashion Days, la plata prin card online, din API, POS, etc.).

Verificarea si actualizarea se fac tinand cont de data documentului. Asta inseamna ca informatiile fiecarui client sunt verificate in raport cu ceea ce era inregistrat la ANAF la data care se gaseste pe documentul care este emis.

EXEMPLU

  1. Acum 3 luni am emis o factura pentru clientul numit MARK SRL care nu este platitor de TVA.
  2. O luna mai tarziu, MARK SRL a devenit platitor de TVA.
  3. Acum 3 zile am emis o alta factura pentru MARK SRL;
    1. Datele despre el se actualizează in aplicatie si MARK SRL e luat in considerare ca platitor de TVA.
  4. Ieri am modificat un pret la factura emisa pentru MARK SRL acum 3 luni;
    1. Datele despre client sunt verificate din nou, dar sunt luate in considerare datele de acum 3 luni cand MARK SRL era neplatitor de TVA. In acest caz, datele clientului nu sunt modificate pentru ca sunt corecte.
  5. Acum, copiez factura veche de 3 luni, cand MARK SRL era neplatitor de TVA, pentru a emite o alta factura cu data de astazi;
    1. Pentru ca folosesc data curenta, datele lui MARK SRL se actualizează si este luat ca platitor de TVA pe factura actuala.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback