Securizarea cu parola unica prin SMS

Parola unica (One Time Password) prin SMS este obligatorie pentru toate conturile SmartBill cu abonament platit. In fiecare din aceste conturi, se va solicita super-utilizatorului sa confirme numarul de telefon pe care se vor trimite codurile de siguranta necesare pentru acele operatiuni sensibile.

Dupa adaugarea numarului, pentru a finaliza confirmarea, trebuie introdus codul primit la numarul completat. Codurile sunt formate din sase cifre

ATENTIE!

Confirmarea numarului este valabila pe utilizator. Daca o persoana este super-utilizator pe mai multe conturi, trebuie sa confirme numarul de telefon o singura data, pe un singur cont. Dupa aceea, numarul respectiv este considerat valid si confirmat in toate conturile sale.

Dupa confirmare, numarul de telefon este preluat in contul SmartBill. Aici se vor trimite codurile de securitate de fiecare data cand sunt incercate urmatoarele actiuni (indiferent de utilizatorul care le initiaza):

  • Accesarea si modificarea datelor firmei
  • Adaugarea si modificarea IBAN-urilor
  • Adaugarea utilizatorilor
  • Modificarea datelor personale
  • Activarea autentificarii in doi pasi
  • Schimbarea super-utilizatorului
  • Stergerea firmei.

Codul trimis prin SMS este valabil 10 minute si daca este folosit in afara acestui interval este considerat expirat.

In cazul in care se acceseaza datele firmei (generale sau conturi bancare), introducerea unui cod valid permite utilizatorul sa faca oricate actiuni timp de 30 de minute. Dupa acest interval, va fi solicitata introducerea unui nou cod.

Utilizatorii secundari, indiferent de drepturile pe care le au, nu vor vedea niciodata mesajul care solicita confirmarea numarului de telefon. Dar pentru fiecare actiune sensibila au nevoie de cod, pe care trebuie sa-l primeasca de la super-utilizator.

BINE DE STIUT!

Exista o exceptie in ceea ce priveste solicitarea codului trimis prin SMS pentru utilizatorii secundari. Acestia vor putea modifica informatiile personale din sectiunea Informatii cont folosind codul primit pe mailul cu care acceseaza aplicatia sau cu 2FA daca acesta este activat.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback