Afisarea informatiilor in Tranzactii bancare

Structura raportului Tranzactii bancare

In raportul Tranzactii bancare, operatiunile bancare inregistrate (prin import sau manual) sunt afisate cu urmatoarele informatii:

  • Data: data validarii unei operatiuni bancare in cont (nu este data initierii operatiuni in banca, nici cea a preluarii in SmartBill);
  • Client/Furnizor: numele clientului/furnizorului care a facut/pentru care s-a facut operatiunea;
  • Explicatie: detaliile tranzactiei, asa cum au fost preluate din banca;
  • Doc. de incasare / plata: afiseaza tipul si numarul documentului de incasare sau plata (cu link care ofera detalii despre acesta);
  • Incasari (RON): valoarea incasarii;
  • Plati (RON): valoarea platii;
  • Documente asociate: afiseaza tipul si numarul documentelor (facturi, proforme) care sunt asociate (daca tranzactia e salvata) sau propuse pentru asociere cu tranzactia;
  • Status:
    • Nesalvata: toate tranzactiile preluate/importate vor avea acest status dupa preluare/import extras;
    • Salvata: tranzactiile pentru care s-a salvat asocierea;
    • Dublata: status care apare doar pentru tranzactii in conturile neconectate. Acesta este aplicat tranzactiilor care au fost inregistrate de doua sau mai multe ori, fie prin import repetat sau adaugare manuala;
  • Actiuni: acestea depind de statusul tranzactiei si existenta unei asocieri.

Explicatiile pentru tranzactii bancare

In functie de banca, pot exista informatii diferite: IBAN-ul de pe care s-a efectuat plata, informatii legate de documentul achitat/incasat etc. De la butonul Optiuni (aflat in partea dreapta sus a raportului), ai posibilitatea de a alege modul in care se afiseaza in raport explicatiile.

Ai posibilitatea de a alege ca explicatiile complete sa fie afisate doar pentru tranzactiile nesalvate (pentru a te ajuta sa vezi daca asocierile sunt corect facute), pentru toate tranzactiile sau pentru niciuna (caz in care explicatiile vor fi restranse la doua randuri, iar in raport vor fi vizibile mai multe tranzactii pe pagina).


Documente de incasare/plata in Tranzactii bancare

Informatiile afisate pe coloana Documente de incasare/plata sunt diferite in functie de statutul tranzactiei. Astfel:

  • Cand tranzactia are status Nesalvat:
    • nu se afiseaza nimic daca in aplicatie nu a fost identificata nicio incasare/plata care sa poata fi asociata tranzactiei;
    • se afiseaza incasarea sau plata inregistrata manual in aplicatie care poate fi asociata tranzactiei;
  • Cand tranzactia are status Salvata:
    • se afiseaza incasarea/plata generata automat in momentul in care este salvata asocierea intre tranzactia bancara si documentul din SmartBill;
    • nu se afiseaza nimic daca tranzactia este de tip Transferuri - plati sau Transferuri – incasari, deoarece aceste tranzactii nu au in aplicatie documente care sa le corespunda.

Documente asociate in Tranzactii bancare

Pot fi facturi si proforme emise sau cheltuieli inregistrate ale caror date corespund cu cele ale tranzactiilor bancare. Ele sunt afisate doar daca se incearca asocierea/reasocierea tranzactiilor (spre deosebire de simpla preluare din banca, caz in care nu se afiseaza nimic).

Documentele asociate tranzactiilor nesalvate sunt afisate cu format italic.

Nu se afiseaza nimic daca:

  • nu sunt identificate documente care sa se potriveasca operatiunilor preluate din banca;
  • tranzactia e de tipul Plati diverse (este vorba de comisioane bancare).

Filtrarea dupa cont si mod de lucru in Tranzactii bancare

Raportul Tranzactii bancare este filtrat intotdeauna pe unul dintre conturile bancare, tinand cont de statusul/modul de lucru al acestuia. In functie de activitatea ta, filtrul poate avea doua sectiuni: Mod de lucru principal si Mod de lucru secundar.

Fiecare cont bancar este afisat impreuna cu un simbol care indica daca acesta este sau nu conectat si care este, de fapt, modul de lucru disponibil. Cele conectate sunt indicate prin iconita „sagetile circulare”, cele neconectate cu iconita „fisier”.

Poti selecta un cont bancar cu un mod de lucru specific si in raport se afiseaza strict doar acele tranzactii care au fost inregistrate in cont conform cu modul de lucru indicat. Din asta rezulta ca nu poti afisa in acelasi timp tranzactiile de pe acelasi cont daca unele sunt preluate din banca, iar altele sunt importate din extras sau adaugate manual.

EXEMPLU

Cum se afiseaza tranzactiile in functie de modul de lucru al contului?

Sa presupunem ca suntem in luna august. Pana la 1 iunie, inregistrai tranzactiile din contul tau ING prin importul extrasului. De la aceasta data insa, ai conectat banca direct la SmartBill si ai inceput sa preiei automat tranzactiile, inclusiv pe cele din august. In aceasta situatie, contul ING va aparea de doua ori in selectorul de conturi IBAN:

  • Mod de lucru principal: Aici vei vedea contul ING insotit de marcajul care indica o conexiune directa (sageti circulare). Daca alegi aceasta optiune, vei vedea doar tranzactiile incepand cu 1 iunie, chiar daca selectezi o perioada care include si luna mai. Acest lucru se intampla deoarece doar de la acea data ai inceput sa preiei tranzactiile direct din banca.
  • Mod de lucru secundar: In aceasta sectiune, contul ING este afisat cu marcajul pentru import extrase (un fisier). Daca selectezi aceasta optiune, vei vedea exclusiv tranzactiile importate manual pana in luna mai.

Afisarea incasarilor/platilor inregistrate manual

In aplicatie se pot inregistra incasari si plati manual, iar ca acestea sunt afisate doar daca selectezi conturile IBAN neconectate.

Sa presupunem ca ai un cont IBAN conectat la banca. Acum, din raportul Facturi emise, inregistrezi manual incasarea unei facturi prin ordin de plata. In fereastra de incasare, alegi contul bancar care este conectat cu banca.

In Tranzactii bancare, operatiunea respectiva poate fi vizualizata doar daca alegi contul in modul de lucru secundar, respectiv in contul neconectat (cel in care este permisa inregistrarea manuala a tranzactiilor).

Filtrarea informatiilor in Tranzactii bancare

Informatiile pot fi filtrate dupa urmatoarele criterii: tip tranzactie, client/furnizor, explicatii, statusul tranzactiei, documentul asociat sau precizia asocierii.

Filtrul Tip tranzactie permite afisarea tranzactiilor in functie de categoriile in care sunt clasificate tranzactiile bancare inregistrate in raport:

  • Incasari clienti: incasarile efectuate pe baza facturilor emise catre clienti;
  • Plati furnizori: plati efectuate pe facturi primite de la furnizori (marfa sau alte cheltuieli ale firmei);
  • Plati diverse: diverse comisioane si plati catre banca, la adaugarea lor se va inregistra atat o plata cat si o cheltuiala de tip Comisioane bancare, avand ca furnizor banca la care este deschis contul;
  • Transferuri – incasari: diverse incasari care nu se incadreaza in incasari de la clienti (din transferuri din alte conturi ale firmei, de exemplu);
  • Transferuri – plati: diverse plati care nu se incadreaza in plati furnizori sau plati diverse (transferuri catre alte conturi ale firmei).


Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback