Confirmarea, modificarea si alte actiuni pe e-Transport

Confirmare transport

Transportul inregistrat prin notificare trebuie confirmat in SPV, in perioada de valabilitate a UIT. Aceasta operatiune se face direct din Raportul e-Transport, de la actiunea Confirma. Confirmarea este trimisa in SPV unde trebuie validata.

Exista posibilitatea ca notificarea e-Transport sa fie marcata cu status Eroare primit in urma invalidarii confirmarii.

Exista si situatii particulare ale confirmarii, in cazul in care transportul inregistrat deja in SPV nu se mai realizeaza sau marfa nu este receptionata la destinatie – partial sau total.

In aceste cazuri, trebuie sa alegi optiunea Infirmat sau Confirmat partial si sa completezi informatiile necesare in campul Observatii

BINE DE STIUT!

Perioada de valabilitate a UIT-ului indica perioada in care se poate opera transportul. Este obligatoriu ca transportul sa nu se puna in miscare inainte de data initiala si sa ajunga la punctul de descarcare inainte de data expirarii valabilitatii. Ea este cuprinsa intre 5 si 15 zile, in functie de tipul operatiunii. Prima zi de valabilitate a UIT-ului este egala cu Data transportului (data la care incepe acesta).

EXEMPLU

Astazi, 01.03.2023, se emite o notificare de Transport pe teritoriul national cu data transport 03.03.2023. In acest caz perioada de valabilitatea a UIT-ului este cuprinsa intre 03.02.2023 si 07.02.2023 inclusiv.

In Raport e-Transport se afiseaza un mesaj de avertizare (o banda galbena) cand exista notificari a caror perioada de valabilitate expira in ziua curenta si sunt:

  • fara confirmare, dar cu status validata (nu s-a facut deloc confirmarea la finalizarea transportului)
  • cu confirmare pentru care s-a primit eroare (s-a facut confirmarea la finalizarea transportului, dar aceasta a primit eroare din SPV)

Modificare e-Transport

Modificarea unui e-Transport poate fi facuta doar in anumite conditii. Este permisa oricand modificarea vehiculului, dar schimbarea altor informatii este posibila daca notificarea are statusul:

  • Netrimisa
  • Eroare
  • Validat, dar transportul nu a plecat: adica Data transportului nu e depasita si pe el nu sunt operate actiuni care sa demonstreze ca a parasit locul de start traseu (modificarea vehiculului, confirmarea).

EXEMPLU

Avem notificare e-Transport cu UIT valid in perioada 03.02.2023 - 07.02.2023. 

Nu poate fi modificata in data de 04.02.2023 pentru ca se considera ca transportul a plecat in data de 03.02.2023.

Nu poate fi modificat in data de 03.02.2023 daca, mai devreme in aceeasi zi, ai operat modificare vehicul, pentru ca aceasta actiune indica faptul ca transportul a plecat deja. Daca s-a confirmat ca a ajuns, de asemenea nu mai poate fi modificat, indiferent de data.

Modifica vehicul

iti permite sa notifici ANAF asupra schimbarii mijlocului de transport daca pe parcursul transportului apare un astfel de eveniment.

Aceasta actiune este disponibila daca notificarea are statusul:

  • Validata si e in perioada de valabilitate a UIT
  • Eroare: din cauza unei erori primite la modificarea vehiculului.

In pagina de modificare a vehiculului trebuie sa selectezi data (care trebuie sa fie in perioada de valabilitate a UIT) si ora la care se face modificarea, precum si numarul noului vehicul si al remorcilor daca este cazul.


Alte actiuni disponibile pe notificarea e-Transport

Actiunile disponibile pe notificarile e-Transport variaza in functie de status, data declarata pentru inceperea transportului, perioada de valabilitate a UIT-ului si confirmare.

In afara de confirmare si modificare, actiunile disponibile pentru o notificare sunt:

  • Vizualizare: disponibila pe toate notificarile, deschide notificarea;
  • Actualizeaza starea: disponibila doar pe notificarile cu statusul In prelucrare, verifica daca statusul s-a modificat
  • Descarca e-Transport: disponibila in toate notificarile, descarca fisierul XML
  • Sterge: disponibila cat timp notificarea nu are UIT, are status Netrimisa sau Eroare aparuta la trimitere.
  • Copiaza: deschide automat pagina de emitere a notificarii in care se preiau exact datele din documentul copiat (daca pe notificarea initiala sunt campuri completate cu date eronate sau fara date, ele vor fi marcate cu rosu si in notificarea curenta).
  • Trimite: daca notificarea are statusul Netrimisa. Trimite notificare in SPV
  • Descarca lista erori: doar pe notificarile cu statusul Eroare.
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback