Actiuni in e-Transport

Limitarile asupra actiunilor pe care le poti face tin de logica si scopul notificarilor e-Transport. Iata cateva reguli care definesc aceste limitari:

  • notificarea poate fi emisa cu maxim 3 zile inainte de Data transportului (data la care este programata plecarea acestuia)
  • notificarea trebuie trimisa inainte ca transportul sa plece
  • notificarea nu poate fi modificata dupa plecarea transportului (in momentul plecarii ea trebuie sa fie definitivata)
  • singura modificare accepatata pe notificarea unui transport care a plecat priveste doar vehiculul (daca acesta este schimbat pe parcurs)
  • confirmarea unui transport nu poate fi facuta dupa ce a expirat perioada de valabilitate a UIT (decat in conditii speciale - vezi informatiile despre Declararea pot avarie)

Perioada de valabilitate a UIT-ului indica perioada in care se poate opera transportul. Este obligatoriul ca transportul sa nu se puna in miscare inainte de data initiala si sa ajunga la punctul de descarcare inainte de data expirarii valabilitatii. Ea este cuprinsa intre 5 si 15 zile, in functie de tipul operatiunii. Prima zi de valabilitate a UIT-ului este egala cu Data transportului (data la care incepe acesta).

EXEMPLU

Astazi, 01.03.2023, se emite o notificare de Transport pe teritoriul national cu data transport 03.03.2023. In acest caz perioada de valabilitatea a UIT-ului este cuprinsa intre 03.02.2023 si 07.02.2023 inclusiv. 

Actiunile disponibile pe notificarile e-Transport variaza in functie de:

  • status
  • data declarata pentru inceperea transportului
  • perioada de valabilitate a UIT-ului
  • confirmare

Actiuni

Obtine cod QR: disponibila doar pe notificarile care au cod UIT (indiferent de status). Este recomandat sa generati acest cod doar pentru notificarile validate.

Vizualizare: disponibila pe toate notificarile.

Actualizeaza starea: disponibila doar pe notificarile cu statusul In prelucrare.

Descarca e-Transport: disponibila in toate notificarile.

Sterge: disponibila cat timp notificarea nu are UIT, are status Netrimisa sau Eroare aparuta la trimitere.

Trimite: daca notificarea are statusul Netrimisa (nu apare pe cele cu status In prelucrare, Validat si Eroare).

Modifica: daca notificarea are statusul 

  • Netrimisa
  • Eroare
  • Validat, dar transportul nu a plecat: adica Data transportului nu e depasita si pe el nu sunt operate actiuni care sa demonstreze ca a parasit locul de start traseu (modificarea vehiculului, confirmarea).

EXEMPLU

Avem notificare e-Transport cu UIT valid in perioada 03.02.2023 - 07.02.2023. 

Nu poate fi modificata in data de 04.02.2023 pentru ca se considera ca transportul a placat in data de 03.02.2023.

Nu poate fi modificat in data de 03.02.2023 daca, mai devreme in aceeasi zi, ai operat modificare vehicul, pentru ca aceasta actiune indica faptul ca transportul a plecat deja. Daca s-a confirmat ca a ajuns, de asemenea nu mai poate fi modificat, indiferent de data.

Modifica vehicul: daca notificarea are statusul 

  • Validata (daca perioada de valabilitate a UIT este depasita, optiunea Declarare post avarie este implicita)
  • Eroare: din cauza unei erori primite la modificarea vehiculului.

Confirma transport: pe notificarile cu status

  • Validata (daca perioada de valabilitate a UIT este depasita, optiunea Declarare post avarie este implicita
  • Eroare: din cauza unei erori primite la confirmare.

Descarca lista erori: doar pe notificarile cu statusul Eroare.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback