Adresa de livrare a clientului si persoanele de contact

In acest articol

Pentru fiecare client salvat in nomenclatorul aplicatiei, poti completa una sau mai multe adrese de livrare. Acestea se pot adauga pe documente in functie de destinatia marfii.

Completarea adresei de livrare in aplicatie este extrem de utila atunci cand adresa sediului social al clientului (adresa care se preia automat la adaugarea unei firme) nu este si adresa la care trebuie livrata marfa sau o firma are mai multe puncte de lucru.

Adresele de livrare pot fi adaugate:

  • din pagina de emitere a documentelor (factura, proforma, aviz, recurente);
  • din nomenclatorul clientilor, la adaugarea sau editarea acestora.

Adaugarea adresei de livrare

Adaugarea din pagina de emitere a documentelor

La adaugarea unui client din pagina de emitere a facturii (avizului/proformei), sub campul dedicat denumirii, se afiseaza optiunea +Adauga adresa de livrare. Daca apesi optiunea, se va deschide fereastra in care se pot adauga:

  • informatii legate de adresa de livrare:
    • obligatorii: Adresa de livrare (Linia 1), Tara, Judet, Localitate
    • optionale: Denumire, Adresa de livrare (Linia 2), Adresa de livrare (Linia 3), Identif. loc livrare
  • informatii legate de persoana de contact asociata acestei adrese:
    • optionale: Nume, Email, Telefon, Cod postal.

Denumirea adresei de livrare (chiar daca este o informatie optionala si are un caracter intern, fiind o „conventie” menita sa usureze identificarea rapida de catre furnizor a locatiei spre care se livreaza) va fi afisata si pe document, deci va fi vizibila si pentru cel care ajunge in posesia documentului. 

In fereastra Adauga adresa de livrare sunt disponibile doua optiuni:

  • Adresa de livrare coincide cu adresa de facturare. Preia date (in partea de sus a ferestrei): aceasta permite preluarea automata a informatiilor legate de adresa de facturare;
  • Adresa implicita (in partea de jos a ferestrei): daca este bifata, adresa completata aici va fi propusa automat pe documente cand clientul este selectat in paginile de emitere. Ea va putea fi editata sau inlocuita inainte de salvarea acestora.

BINE DE STIUT!

Daca nu exista nici o adresa bifata ca implicita, pentru acel client se considera implicita optiunea: Fara adresa de livrare. In acest caz, in pagina de emitere nu se completeaza automat nici o adresa de livrare.

La salvare, adresa de livrare se va afisa in pagina de emitere. Poti modifica adresa in orice moment de la optiunea Modifica adresa („creion”). 

Selectorul iti permite alegerea altei adrese de livrare (daca ai completat mai multe) sau adaugarea uneia noi. Poti selecta de aici si optiunea Fara adresa de livrare daca nu vrei ca aceasta sa fie afisata pe factura.


Adaugarea adresei de livrare din ferestrele Adauga client sau Modifica client

Adresa de livrare se poate completa si in nomenclatorul Clienti, cand adaugi un client nou sau prin modificarea datelor unui client salvat deja. In ferestrele Adauga client nou si Modificare client, in partea stanga jos, este afisata optiunea +Adauga adresa de livrare. Ea deschide o noua fereastra ce iti permite sa completezi informatiile legate de aceasta, inclusiv persoana de contact asociata.

Dupa adaugare, adresa de livrare se afiseaza sub datele clientului, impreuna cu butoane care permit modificarea sau stergerea lor.

Poti adauga mai multe adrese de livrare, fiecare din ele fiind afisata aici. In lista adreselor de livrare, adresa implicita este marcata cu icon „steag”.

Editarea si stergerea adresei de livrare

Adresele de livrare pot fi modificate sau sterse. Aceste actiuni sunt disponibile:

  • in fereastra de editare a datelor clientului. prin intermediul iconitelor „creion” si „cos de gunoi” afisate in dreptul adresei;
  • In pagina de emitere a facturii.

Modificarea permite editarea oricarui camp, inclusiv adaugarea/stergerea persoanelor de contact. Stergerea sau modificarea unui adrese de livrare nu va afecta documentele emise in trecut si pe care se regaseste respectiva adresa.

Persoanele de contact de pe un client

Unei adrese de livrare ii poate fi asociata o persoana de contact impreuna cu nr. de telefon si adresa de email. 

ATENTIE!

In cazul in care introduci de mai multe ori numele aceleiasi persoane de contact si completezi informatii diferite pentru aceasta (de exemplu, doar telefon sau doar adresa de email), va fi retinut ca persoana diferita, iar in lista persoanelor de contact vor fi afisate ca intrari separate.

Poti sterge persoanele de contact din lista care se afiseaza in campul numelui, de la butonul marcat cu x

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback