Descarca extrasul de cont in format csv direct din contul tau de Internet banking, fara sa-i aduci modificari ulterioare.
Apasa pe optiunea din dreapta, sus, Import extras si se deschide fereastra urmatoare:

Numarul de extras reprezinta o informatie optionala, de uz intern.

Dupa ce importul este procesat, esti ‘transferat’ in raportul Import extras de cont , unde apar, linie cu linie, inregistrarile din extrasul de cont care pe care l-ai incarcat in SmartBill.

In aceasta faza, operatiunile sunt afisate in acest raport, insa nu sunt inca salvate – sunt inca in stadiul de Ciorna.

Acum este nevoie de interventia ta, pentru a valida operatiunile: poti salva manual fiecare linie in parte, sau automat, pentru toate inregistrarile. Detalii mai jos.

Pe baza informatiilor identificate in extrasul de cont, SmartBill incearca o potrivire intre inregistrarile din extras si operatiunile/documentele emise din SmartBill, folosindu-se urmatoarele criterii:

  • denumire client/furnizor – se ia in considerare daca se identifica o potrivire exacta sau partiala;
  • CIF client/furnizor – se ia in considerare doar daca CIF-ul este valid si daca se identifica in SmartBill;
  • numele reprezentantului client/furnizor;
  • IBAN – se ia in considerare doar daca este valid si daca se identifica integral;
  • numar si serie factura – se ia in considerare daca se identifica o potrivire exacta sau partiala;
  • valoare factura - se cauta dupa valoarea facturii si dupa valoarea restului de plata/incasat;

Calitatea asocierii informatiilor (extras cont versus documente emise in SmartBill) poate fi:

Sigur - Foarte buna (Datele au fost precompletate cu succes) – exista elemente care se potrivesc exact cu informatiile din extras;

Atentie - Redusa (Datele au fost precompletate cu precizie redusa) – exista cateva elemente care se potrivesc cu informatiile din extras sau pot exista doar potriviri partiale intre informatii;

Fara potrivire - Foarte redusa (Datele au fost precompletate doar partial) – se inregistreaza doar tipul tranzactiei, nefiind identificate alte informatii pentru asociere.

Pentru ca SmartBill sa poata efectua asocieri cat mai exacte si complete, iti recomandam sa completezi cat mai multe date pentru clientii tai. De exemplu:

  • Contul IBAN al firmei client: la importul extrasului, SmartBill va putea sa asocieze o plata dupa acest criteriu.
  • Persoana contact: daca in firmele clientilor tai exista persoane desemnate/ imputernicite sa efectueze plati si persoanele respective isi completeaza numele pe Ordinul de plata, atunci SmartBill va citi aceasta informatie in momentul importului de extras bancar.
Ai găsit răspunsul căutat?