Importul de stoc initial iti permite sa incarci in masa mai multe produse intr-o gestiune nou adaugata.

Exista mai multe situatii in care poti folosi optiunea de import de stoc initial, pe o gestiune nou creata.

Mai jos iti oferim cateva exemple.

Situatia 1:

  • Firma ta are deja activitate, inainte sa incepi sa lucrezi in SmartBill?
  • In depozitul fizic al firmei tale, ai deja produse, cu stoc?
  • Pentru produsele pe care le ai fizic in stoc, ai inregistrat deja in contabilitate documentele de intrare (NIR-uri)?
  • Lucrezi deja cu SmartBill, si ai nevoie sa iti configurezi o gestiune noua, pe langa cele deja configurate si folosite?

Daca raspunsul tau e Da, atunci te ajuta sa faci importul de stoc initial in SmartBill, pentru ca poti incarca stocul usor, doar completand un fisier de tip Excel cu datele necesare. In cazul acesta, raspunde cu Da la intrebarea de imaginea de mai sus, legata de importul de stoc initial.

De aici, e simplu:

Alege Descarca model pentru a descarca modelul de fisier Excel pe care sa il completezi.

Pregateste fisierul cu datele de import conform modelului (mai jos detalii), pastrand ordinea coloanelor.

Incarca fisierul Excel pregatit apasand butonul Incarca fisier.

In fisierul model pe care ii descarci, vei regasi urmatoarele informatii, de completat:

Cod produs – completeaza daca folosesti coduri de produs;
Atentie! Daca doua produse diferite au coduri de produs identice, la importul in program se va afisa un mesaj de eroare, iar importul nu este efectuat.

Denumire – completeaza aici denumirea produsului tau; denumirea se afiseaza pe facturi la vanzarea produsului;
Te rugam ca in denumirea produselor tale sa nu incluzi caractere speciale sau diacritice, intrucat programul nu este optimizat pentru acest tip de caractere, iar pe parcurs pot aparea dificultati, cum ar fi afisarea eronata a denumirii produselor in rapoarte sau pe documente.

Stoc – completeaza stocul pentru produsul tau; este nevoie sa completezi o valoare mai mare de 0 (zero), o valoare pozitiva. Nu uita ca in importul de stoc initial completezi produsele pe care le ai fizic in depozit. Pentru a incarca in program produse pe care nu le ai in stoc, iti recomandam sa folosesti meniul Nomenclatoare / Produse.

U.M. – unitatea de masura a produselor, completata individual;

Pret achizitie – daca ai optat sa faci import de stoc initial pe o gestiune de tip cantitativ-valorica, completeaza aici pretul unitar al produselor.

Pret de achizitie, Pret vanzare cu tva si % TVA vanzare – completezi aceste informatii, daca ai optat sa folosesti o gestiune de tip global-valorica.

Daca folosesti preturi cu zecimale, te rugam sa iei in considerare faptul ca SmartBill lucreaza cu caracterul " . " ca semn despartitor.
Exemplu: 245.90 NU 245,90

Situatia 2:

  • Firma ta este nou infiintata?
  • Inca nu ai primit marfa de la furnizori, si inca nu ai inregistrat documente de intrare in stoc in contabilitatea firmei?

Daca raspunzi cu Da la intrebarile de mai sus, atunci nu este nevoie sa efectuezi un import de stoc initial.

Poti incepe sa incarci stocul prin emiterea de Receptii de la furnizori (NIR-uri). Mai multe detalii despre NIR, aici.

Situatia 3:

  • Folosesti deja SmartBill, pana acum ai lucrat cu una sau mai multe gestiuni, dar ai nevoie de o gestiune noua?
  • Ai un punct de lucru si vrei sa tii evidenta acelei gestiuni in SmartBill?
  • Ai o noua categorie de produse si vrei sa le tii evidenta separat?
  • Adaugi o gestiune noua - fara produse?

Atunci raspunde cu Nu la intrebarea legata de importul de stoc initial. SmartBill va memora gestiunea noua, cu denumirea pe care i-ai alocat-o, si poti adauga produsele in aceasta gestiune noua prin NIR sau transfer intre gestiuni.

Daca nu te regasesti in niciuna din aceste situatii, iti recomandam sa discuti cu contabilul firmei pentru mai multe informatii despre maniera optima in care sa iti incarci produsele in gestiune.

Ai găsit răspunsul căutat?