Ce este Reteaua SmartBill
Companiile care utilizeaza aplicatia SmartBill se pot conecta unele cu altele. Va fi un proces controlat prin care fiecare participant decide in legatura cu fiecare partener daca se va conecta sau nu cu acesta.
Conectarea se bazeaza pe existenta documentelor transmise intre firmele care care au conturi SmartBill. Simplul fapt ca o firma este inregistrata in nomenclator sau ca in trecut au fost emise documente intre doua firme nu este suficient pentru realizarea conexiunii initiale. Pentru conectare, trebuie ca furnizorul sa trimita un document prin reteaua clientului, iar acesta sa-l accepte. Mai multe aici.
Facturile, avizele si proformele emise de furnizor in SmartBill si trimise prin retea vor ajunge contul SmartBill al clientului. Aici, vor avea un status intermediar si nu pot fi vizualizate decat in urma deciziei clientului. Astfel, acesta are control in aceeasi masura ca furnizorul, care trebuie sa decida daca trimite sau nu documentul prin retea. Deschiderea acestuia va echivala cu acordul dat pentru realizarea conexiunii.
Dupa ce se realizeaza conexiunea este posibila salvarea automata a documentelor primite de la furnizorul respectiv. Acestea se pot salva drept cheltuieli ale firmei (mai multe informatii aici). De asemenea, clientul poate decide sa returneze documentul furnizorului pentru realizarea de corectii sau poate sterge documentul respectiv. In tot acest proces se realizeaza o comunicare intre furnizor si client, astfel incat sa fie clar pentru toti participantii ce se intampla.
Conexiunile realizate intre firmele din SmartBill se gestioneaza dintr-o sectiune separata: Nomenclatore > Conexiuni. Aici se vad toate conexiunile realizate si se pot modifica (ex. un utilizator poate decide sa blocheze conexiunea cu o alta firma). Mai multe informatii aici.